Kun je om 4 uur je fruit tussendoortje vervangen door magere kwark?

Ik ben al een tijdje bezig met mijn levensstijl (met succes gelukkig) te veranderen en ik eet altijd standaard om vier uur mijn fruit tussendoortje. Dit is meestal een appel.

Nu vraag ik mij af of kwark een goede vervangen/alternatief is. Zo ja, hoeveel kwark zou ik dan mogen eten, zonder dat ik ongezonder bezig ben dan een appel of peer?

Toegevoegd na 16 minuten:
Om even mijn eetschema bij te vullen. Als ik de twee niet kan vervangen vraag ik mij af hoe ik het beste kwark kan plaatsen in mijn schema:

7/8 uur - 2 sneeën brabants roggebrood mager beleg

10 uur - zelfde als 7/8 uur

13 uur - 4 sneeën van bovenstaand

16 uur - fruit

18/19 uur - avond eten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat veel brood, en weinig groente
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel brood, neem om 10 uur een stuk fruit ipv brood. Om vier uur neem je gewoon het aantal gram waarvan jij denkt wat genoeg is. Er is geen vast schema voor een mens. Dat is voor iedereen anders.
Ritsuka
11 jaar geleden
Meer groente eten is ook altijd goed, bij de lunch bijvoorbeeld, of neem als ontbijt eens een omelet met groente (diepvries soepgroente is ideaal)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Diepvries soepgroente? Haha, heb ik nog nooit over nagedacht. Goede tip Ritsuka :-). Ik ben nu sinds augustus bezig en met bovenstaand schema ben ik 29 kilo kwijt. Bewegen helpt een flink stuk. Het stadium waar ik nu in zit is dat ik me heerlijk in me vel voel, maar zoals je al hebt kunnen zien aan het schema is het naar mijn smaak te eenzijdig. Ik ga denk ik een brood maaltijd eruit schrappen(10 uur) en dan daar kwark of fruit pakken en dan om 4 uur het tegenovergestelde :-). Tips zijn natuurlijk altijd welkom ;-)
Ritsuka
11 jaar geleden
Al heel goed bezig dus!
Probeer ook eens iets als knabbelgroente, ongezouten noten (amandelen en walnoten zijn vooral goed), of een gekookt ei.

Het beste antwoord

Je mag tussendoor eten wat jij wil maar kwark is geen vervanging van een fruit. Aan te raden is om twee keer fruit per dag te nemen en enkele melkproducten. Je kunt die twee niet door elkaar vervangen dus je zult op een ander moment fruit moeten gaan eten als je alle voedingsstoffen per dag binnen wilt krijgen. Als je wilt weten wat je moet eten daarvoor vul dan je gegevens in in de bron.

Toegevoegd na 10 minuten:
Neem de kwark om 10 uur, je hoeft dan geen brood te eten, of na het avondeten of 's avonds. Of bij de lunch ter vervanging van een boterham.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb mijn schema toegevoegd. En ik wil gewoon graag niet nog meer eten, dat is mijn probleem, haha.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks Pelle, nu alleen nog even kijken hoeveel kwark :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
150 gr is genoeg als je ook nog ergens een beker melk drinkt, zie mijn bron he?