Hoe heet dit keukenhulpje? (zie foto)

Je kan het gebruiken om platte spiraalvormen mee te snijden van bijv. aardappels, komkommers etc.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Die dingen worden gewoon spiraalsnijder genoemd!
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je was sneller met typen dan ik...! :-) En als ik mijn eigen antwoord goed vind, dan kan het niet anders dan dat ik een + aan je geef, want die is ook goed...

Andere antwoorden (2)

Dit is een ananas snijder die een geschilde ananas in mooie plakken snijdt (als hij scherp is).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens naar de duim op de foto ;) Daar past toch geen ananas tussen dat kleine snijstukje? Het spiraaltje moet je in het midden van de groenten steken, bij een ananas gaat dat niet omdat de kern daarvan te hard is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha mini ananas :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook al is de snijder kleiner dan de aller eerste ananassnijder wordt het nog steeds aangeduid als een ananassnijder. Het heeft niets met het formaat te maken maar met de werking, het apparaat snijd door zich in de kern van een product te trekken, het product in plakken en daar zal je juist een stevige kern voor moeten hebben, bij een tomaat zal het niet lukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee..ook als het ding niet groter dan je duim is, is het een ananassnijder..?
Grappig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of het broodmes nu 6cm. lang is of 12cm het is en blijft een broodmes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lekker kort door de bocht..
Je noemt een trein toch ook geen auto, omdat hij wielen heeft en een vervoersmiddel is..? Tja ''dat hij een stuk langer is, maakt niet uit''. Ook door de grootte kan een product een andere naam krijgen. Én door het gebruik. Deze wordt niet gebruikt voor een ananas dus deze héét gewoon geen ananassnijder.
Dat heet "spiraalsnijder", en dat model wat je hebt is een heel eenvoudig model.

Je hebt ook van die hele dure apparaten die aan je aanrecht bevestigd kunnen worden met schroeven of zuignappen, elektrisch aangedreven of met een hengel... noem maar op.

Vaak te zien op TV, maar dan de dure uitvoeringen die je leven in een handomdraai (letterlijk en figuurlijk) verbeteren en een gelukkig mens van je maken...
(^_°)

Toegevoegd na 1 dag:
hengel = zwengel Dat krijg je met automatische correctie van de smartphone...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoewel men in Nederland wel (foutief) spreekt over hele dure, gaat men met en hengel meestal vissen en wat als je al gelukkig bent?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Moolkeesje Hahaha!! in dit geval was niet de schuld van mijn gebrek aan taalkennis, maar de taalcorrector. Hengel = zwengel ... en als je al gelukkig bent, en die TV programma's gelijk hebben, dan wordt je hele leven een voortdurende orgasme.... of zo iets