Wat is duurder 1 liter melk of de verpakking van een liter melk?

Je koopt een pak melk en waar betaal je dan het meeste voor? Voor de inhoud of de verpakking?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

Nog net voor de melk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De verpakking, het inpakken, en vervoeren is duurder dan de melk zelf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leg uit.
De prijs van de melk in het pak schommelt een beetje tussen de 20 en 30 cent per liter. De rest van de prijs is voor verpakking, transport en marketing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De melkprijs is historisch laag en boeren moeten zelfs toeleggen om hun bedrijf draaiende te houden. De verpakking, het pasteuriseren en het vervoer zijn duurder dan de melk zelf.
ga melk halen bij de boer zelf. Hij is er blij mee dat hij weer eens wat verdient. Je moet het alleen nog wel koken voor gebruik maar je krijgt de slagroom er gratis bij ;-)