Wat voor "noodvoedsel" koopt u?

En met noodvoedsel bedoel ik, voedsel dat je koopt voor als er een keer geen eten in huis is. Bijvoorbeeld blikken soep, crackers, etc. (lang houdbaar voedsel)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vindt ik nou niet bepaald een goede vraag om hier te stellen, zal per persoon verschillen en brengt ook geen echte oplossingen. wel ideeen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ideen kunnen toch ook? uit de aantal antwoorden blijkt het toch wel een goeie vraag!

Antwoorden (30)

vis in blik sardintjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bitterballen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Inderdaad! +1 Voor nood lijkt me dat wel handig! (en lekker)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.. en calorieen zitten er ook haast niet in;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmmm lekker hoor +
Rieneke1
14 jaar geleden
jaaaaa dan kan je weer even vooruit ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammi!!!!!!!!!!! Kroketten ook; kan je me voor wakker maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@asmo: Het gaat ook niet over zo'n soort nood.. het gaat over de nod van geen 'normaal' voedsel in huis te hebben. Dus de stroom zal het nog gewoon doen.
- soep
- knakworstjes
- afbakstokbrood (voor bij de soep)
- noodle soep
- diepvriespizza
- bapao broodjes

En als we daar geen zin in hebben en er is verder niets in huis, bestellen we wat te eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
harde (ingevroren) broodjes met kaas. Ook makkelijk voor als je geen zin hebt om te koken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spinazie en vis in de vriezer, pasta, rijst, bloem en mie, tomatenpuree, tomatenblokjes (blik), blik bonen, blikje mais, pot doperwten, bouillonblokjes, uien en knoflook en dingen als chilisaus, ketjap, gedroogde kruiden en sambal.
Ik kom dus een eind als het niet uitkomt om boodschappen te doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb, als student, altijd aan het einde van de maand vaak niet genoeg geld meer om uitgebreid boodschappen te doen. Nou ligt dat ook deels aan mijn geld-management maar ik heb altijd crackers in huis en rijst of pasta meestal ook.

Mijn maaltijd aan het einde van de maand is vaak pasta met een blikje tomatensaus van 8 cent, of witte bonen in tomatensaus met rijst en appelmoes.

Mijn moeder is op de hoogte van mijn uitgavenpatroon en heeft me als noodvoedsel een pak pannenkoekenmix gegeven waarbij je alleen maar water hoeft toe te voegen. Ideaal lijkt me!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gedroogde maaltijden in een zakje ( spaghetti. chili)
Liga koeken
Worstenbrood ( in de vriezer bewaren)
Pasteitjes met blikjes ragout
Vacuum verpakt vlees of in een blik..( kan je door de slager laten doen en is weken houdbaar)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Diepvriesfrites, Frikandel, Kroket, Kaassoufflé, Bamischijf, Nasischijf, Gehaktstaaf, Kipcorn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geparneerden Kip Cordon Bleu's in een doos in de vriezer en potten doperwten in de kast, ook altijd handig als je onverwachts eters krijgt. Frietjes heb ik altijd in de vriezer. Dus is dat best wel smakelijk. Maar ook als je door omstandigheden geen boodschappen kon doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pasta's en pakjes tomatensaus.
Rijst en een blikje ragout
Verder vries ik vaak iets in als ik eten 'over' heb of kook een grote pan pasta saus waarvan ik een deel invries.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik woon een kwartier met de auto van de bewoonde wereld dus wij hebben altijd van alles volop in voorraad omdat je niet "eventjes" naar de supermarkt loopt.

Dus wij hebben een hele diepvrieskist gevuld met vlees, broodproducten (worstenbrood, bao pao, pizza, broodsoorten) en vis. Daarnaast hebben we enkele potten groenten, soepen en meerder pakken rijst, macaroni en spaghetti in voorraad. Afbakbrood, toastjes, crackers, thee en koffie.

Last but not least krijg ik soms het idee of ik ipv in de voorraadkast bij het Kruitvat binnen sta. Er is namelijk ook de nodige voorraad aan haargel, wasgel, tandpasta, haarverf, wc papier, tampons, scheermesjes en afwastabletten voor de afwasmachine in huis.

Ook wordt de veestapel niet vergeten. We hebben zowel voldoende droogvoer als blikvoer voor de hond, de nodige vetbollen, vogelzaad en pindanetjes voor de tuinvogels en hebben zelfs speeltjes voor de hond op voorraad.

Dus een hongerwinter komen we zonder problemen door zonder dat we het bos uit moeten :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Standaard extra in huis: een pak spaghetti, een blikje tomatenpuree, een flesje knofsaus, een blik makreel in tomatensaus (voor gebruik uit laten lekken want vaak wat bitter) en een potje groentemix op zuur (kan je zelf ook maken en wekken) die je voor gebruik in een vergiet afspoelt met kraanwater, wat olijfjes en eventueel wat kaas als kop, de boel niet door elkaar roeren maar met de vork gaan scharrelen tijdens het eten en smullen maar. In een kom opeten want spaghetti koelt snel af. Snel klaar, smakelijk en voedseltechnisch zit alles erin en het is allemaal lang houdbaar.
Ook handig als er plotseling gasten komen. Maar vertel het niet verder want dan komen ze niet meer plotseling. Zo lekker dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen, in mijn milieu gaan wij dan naar een restaurant of bellen een catering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
is uw neus niet bevroren, zo hoog in de lucht? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahaha.....wat een giller rieneke...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk gewoon, hoef dus niet moeilijk te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor "noodvoedsel" koopt u? dat was de vraag niet of je elke avond in een restaurant zit te eten (wat mij al helemaal niks lijkt)
Ik kook altijd ruim en vries daarna een aantal porties in (pastasaus , stamppotten, etc.).
Dus ik heb altijd een voorraadje in huis.
Verder heb ik altijd diepvriessoepgroenten en soepballetjes in huis en een paar (1 of 2) Iglo kant-en- klaar maaltijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voedsel in blik, vacuum verpakt of droog voedsel.
Je hebt er geen electriciteit bij nodig om het open te maken of te verwarmen voor dat het te nuttigen is.
Wanneer het moet, zijn koude knakworstjes ook te eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koude knakworstjes vind ik zelfs nog lekkerder dan warme...
broodmix,houdbare melk,aardappelpuree,potjes groenten,blikjes vis-leverpastei-en soep,koffie,spullen in de vriezer,patat-snacks-vlees enz....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Macaronie
Soep en soepstengels
Diepvriesgroenten
Brood (uit de vriezer)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meel, gedroog vlees droge bonen en erwten,linzen,gist aardappels ,en natuurlijk hangen er hammen in de schoorsteen te roken.
En anders ga ik het bos in en schiet wat konijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is wat er sowieso bij ons in huis is (lijkt verdacht veel op een hele supermarkt bij elkaar, maar verduveld handig bij ziekte en kou. Hoef je er lekker niet uit).

Bevroren spinaziblokjes
Pakken zuurkool
Champignons in blik
Baal rijst van 4,5 kilo en 'n paar kilo macaroni
Blikken maïs en kidneybonen (lekker door elkaar)
Flessen chilisaus, tomatenketchup, slasaus en currysaus
Potten tuin- witte en sperciebonen en appelmoes
Blikken bruine bonen en capucijners
Blikjes sardientjes, ansjovis en tomatenpuree
Allerlei zakjes droge soep
Pakken Brinta en bloem
Zakken panga- en zalmfilet
Potten bouillon met kippen- en rundvlees, voor soep
Aardappelpuree
Pakjes slagroom
Dozen meel voor boterkoek en appeltaart
Heel veel vlees in de vriezer
Afbakstokbrood, afbakcroissants en pitabroodjes
Rookworsten en spekblokjes in plastic
Bevroren pakjes vleeswaren voor op de boterham
Uien en aardappelen

Moet U nog peultjes?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hou je daar ook nog allemaal de houdbaarheidsdatum van bij? :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel aardig. Ik zet steeds als ik iets aanvul de oudste blikken, potten en dozen vooraan in de kast zodat die het eerst aan de beurt komen.
Veel wat in blik zit is lang houdbaar.

Ik kies voor blikjes smac en blikjes tomatenpuree.
En verder blikjes sardientjes en blikjes tonijn.

Glazen potten met gesneden champignons.
Rijst, Macaroni.
Blikken ragout.
En diepvriesgroente.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ultieme noodvoedsel is :pasta(om het even) een blik tomaten ,een blikje ansjovis en enkele kappertjes.Altijd bij de hand, gemakkelijk, lekker en houdbaar min een jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk zou het een keer goed zijn als wij een week helemaal geen boodschappen zouden gaan doen.
Dan zou de oude voorraad eens een keertje op komen.
Want met alles wat er in huis en in de diepvries is kunnen we eigenlijk wel een week overleven.
Wij zijn nou een maal zo van is er wat in de aanbieding dan halen we daar gelijk wat meer van.
Vlees ,potten en blikken,ed zijn er altijd genoeg,en naar de supermarkt gaan doe ik eigenlijk maar een keer per week.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grieks schotel met aardappelpartjes, gyros varkensvlees, courgette en paprika.

•bereidingswijze: koekenpan

prijs 1,41

Andere smaken Zwitsers, Turks, Hollands
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker! +
Blikken groente of fruit, ingevroren groente, pasta, aardappels, soep, ingevroren kliekjes, potten met bijvoorbeeld olijven, gurken of pesto, sinaasappelsap, uien en knoflook, grote pot zout, en plenty kruiden.

Dit hebben wij standaard in huis, altijd te veel.

Toegevoegd na 3 minuten:
En ik vergeet nog wat :p
Paneermeel, grote zakken rijst/couscous, custard, aardappelpuree, müsli, suiker, kokospoeder (ja, we eten hier regelmatig nasi), azijn, olie, aanmaaklimonade, vanillesuiker (ook altijd voorhanden, weet niet precies waarom).

Wij koken vaak te veel, deels uit gebrek aan ruimtelijk inzicht, maar ook voor het geval er iemand spontaan komt eten. Dat is erg handig.

Toegevoegd na 6 minuten:
Mie, pinda's... we hebben ècht aan alles te veel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn noodvoedsel is mijn nood les - noodles dus... Zeer lang houdbaar en zeer gezond...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en lekker!
blikken groenten
blikken soep
pizza
friet en snacks
noodles/bami soep
en heb altijd nog wat kliekjes ingevroren
(maak meestal wel wat extra)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onder nood voer versta ik, eten wat je maar in huis kunt hebben gedurende een langdurige nood situatie (natuurramp, oorlog, etc.)

Dan is het belangrijk dat je voer in huis hebt welke je lang kunt bewaren zonder daarbij koeling te hoeven hebben.

Eten uit blik is hiervoor een hele goede. Rijst ook. Crackers, beschuit, enz.

Als je echt niets anders in huis hebt dan kun je nog altijd overgaan tot het blikvoer van je kat. Tijdens de oorlog had mijn oma soms niks anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
noodles natuurlijk
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ieder geval brood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat in de diepvries kan, zoals brood, vlees, groenten!

En zoveel mogelijk houdbaar voedsel waar vitamine inzitten.