Kan het kwaad; 1 dagje opeens 3 snickers eten?

Normaal loop ik nooit zo te snaaien, maar vandaag heb ik gewoon 3 Snickers naar binnen gewerkt! Ik ben slank, weeg tussen de 64-65kg. Wat kan ik het beste doen om deze calorieën weg te werken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je gewicht zegt ons niets als je niet zegt hoe lang je bent!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hopelijk waren het mini snickers :)
gewoon de dag erna beetje compenseren! en niet elke dag aan toe geven :)

Het beste antwoord

Soms moet je wel eens aan een behoefte toegeven en jouw lichaam had op dat moment behoefte aan chocolade of zoetigheid. Ik heb dat ook weleens. Ik eet tijden geen chocolade en ineens krijg ik er zo'n trek in dat ik zo een doos bonbons leeg heb.
Vooral als je normaliter weinig toegevoegde suikers binnenkrijgt, kan zo'n plotseling toegevoegde grote hoeveelheid geen kwaad, tenzij het natuurlijk elke maand gebeurt, want dan gaan die calorieën, die niet verbrand worden, zich vastzetten in vet en meestal net op die plaatsen waar je het niet wilt hebben.
Een snicker bevat zo'n 300 calorieën en dat zijn grofweg dus 900 extra calorieën.
Daarvoor moet je toch wel een uur intensief heuvels oprijden als je ze direct wilt verbranden of 1 uur hardlopen met 15 km/u.
Als je echter geen snaaier/snacker bent en gewoon gezond eet en beweegt, zal het zo'n vaart niet lopen. Het zal zich nog niet echt vast gaan zetten als vet en gaan 'aangroeien'. Voel je je toch bezwaard, neem dan de volgende maaltijd wat minder of neem alleen fruit of rauwkost met iets van gegrild vlees/vis. Als je het vet weglaat spaar je je die cal. al weer uit.
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

nee, kan geen kwaad. zo lang je er maar geen gewoonte van gaat maken en het elke dag gaan doen.

je hoeft ook geen speciale sportieve activiteiten te gaan ondernemen om de energie er weer vanaf te sporten. als je het niet te vaak eet, hoef je het niet te compenseren.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, oke, dankjewel. Ik doe dit nooit en ik ben juist op mijn gewicht aan het letten, ik wil onder de 66 blijven vanwege de sport die ik doe waar je bij wedstrijden altijd gewogen wordt om je zo in te delen. Sporten doe ik 3x per week, dus ik hoop dat ik mij zo'n dagje kan veroorloven..
nee dat kan geen kwaad hoor. ligt er ook aan wanneer op de dag. wanneer je deze vroeg op de dag hebt ingenomen beweeg je nog veel en verbrandt het vanzelf. Als je het maar niet elke dag zo gaat doen, want sommige mensen komen nou eenmaal sneller aan. ik zelf eet zo vaak aantal snickers, mars of andere snacks, en ik zit nog onder het gewicht dan dat ik moet zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor 1 dag kan het geen kwaad.
Je hoeft ook niet iets speciaals te doen om de kcal 'weg te werken', maar een zogeheten balansdag nemen kan wel handig zijn.
Dat je dus oplet op genoeg groente eten, genoeg water drinken etc.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar probeer wel goed na te denken hoe het komt dat je ineens 3 snickers ging eten.
Had je honger, was je vermoeid, was je verveeld of verdrietig?
als je weet waar het door komt, kun je het voor de volgende keer voorkomen.

Was het vanwege honger? Bekijk goed je eetpatroon, waarschijnlijk eet je dan te weinig of kom je voedingsstoffen tekort, dat je lichaam ineens zo'n sterke drang naar suikers heeft.
Vermoeid? Eerder gaan slapen, en zorgen dat je aan 8 uur slaap komt
verveeld of verdrietig? dan ben je een emotie eter, hier kun je aan werken.
Ritsuka