Ja, mijn kat heeft water naast het eten staan en loopt soms na het eten naar buiten om uit een pooltje water te drinken! Ik denk dat katten een bepaald water lekkerder vinden dan andere?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien vanwege dorst en het ontbreken van een waterbak? En ik denk te begrijpen dat hij het nu niet meer doet, maar komt dat niet doordat je nu geen centrifuge meer gebruikt dan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het water van de centrifuge zal wel lekkerder gesmaakt hebben. Dit kan komen doordat de pH hoger is door het wasmiddel wat er in opgelost is. Of doordat er minder kalk in zit, doordat dit allemaal aan je element zit (had je maar calgon moeten gebruiken)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat komt denk ik omdat daar een appart geurtje aanzit
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de centrifuge zijn water nu in de afvoer wegpompt en vroeger in een emmer aan de voorkant.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ten eerste: omdat katten nu eenmaal moeten drinken, maar dat lijkt me logisch ...
De vraag is, waarom dronk je kat niet uit de drinkensbak? Dat komt omdat wij met die bak afwassen, en omdat wij die vaak niet goed omspoelen, blijft de geur van het afwasmiddel hangen. Katten vinden dat niet lekker en zullen daarom bij voorkeur water drinken waar een 'neutraal' geurtje aan zit.
In de loop der tijden went de kat wel aan de geur, maar echt lekker zal deze het nog steeds niet vinden.
Het devies is dan ook: goed omspoelen na het afwassen!