Als je je verslikt;

1. Blijf rustig,
2.Spuw uit wat je in je mond hebt,
3.Adem traag in langs de neus en hoest zo hard mogelijk,
4.Doe dit zo vaak als nodig is.

Er zijn een aantal dingen die je beter niet doet als je je verslikt'

Drink nooit als je je verslikt hebt,
Hef je armen niet op,
Laat niemand op je rug kloppen, tenzij deze de juiste plek en manier weet,
Eet en drink pas weer als je helemaal bent "bijgekomen".

Het beste is, als hoesten niet helpt, iemand de 'Heimlich' greep uit te laten voeren en als dit niet helpt en er is nog geen arts aanwezig ( wel op laten roepen) dan val je flauw
daardoor ontspannen je spieren en wil door beademing het voorwerp nog wel eens losschieten.
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Naar buiten rennen en bij de buren aanbellen, handel zo snel je kunt... Of je kunt een koprol maken en zo de lucht uit je longen drijven, want met het plotseling uitdrijven van de lucht maak je de luchtweg weer vrij...

President Bush verslikte zich ook ooit in een pretzel, maar er was wel iemand in de buurt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt als er iets in je keel blijft steken en er is niemand in de buurt voor een Heimlich-manoeuvre?

Wat je schijnt te kunnen doen (nooit uitgeprobeerd) is je met je volle gewicht met je middenrif om bijvoorbeeld de leuning van een bank laten vallen. Hopelijk zorgt dat voor genoeg druk om het ding in je keel eruit te laten schieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Flink kuchen en op je borstkast slaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een stoel met een hoge leuning.Ga erachter staan.Buig voorover en pers je maag heel hard tegen de rand.Het voorwerp schiet eruit.Ik spreek uit een niet zo prettige ervaring.Er waren wel mensen bij maar die stonden alleen maar te krijsen, terwijl ik al blauw begon te worden.Hopelijk moet je dit nooit toepassen.