De honing in de winkels dus commercieel,kan toch nooit door bijen gemaakt zijn,hoe dan wel??

zoveel honing in de schappen van winkels,dan zouden er miljarden bijen moeten zijn om elke dag honing te maken want schappen winkels moeten elke dag aangevuld worden,dat kan niet dus waar wordt honing?dan wel gemaakt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En de melk is ook nep: nooit gezien hoeveel melkproducten er staan? Dan kan toch nooit van die koeien zijn? Het vlees is nep: zoveel vlees in de winkel, dat is commercieel, dat kan toch nooit van beesten zijn gemaakt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sterker nog: er ZIJN miljarden bijen die honing maken!! Niet alleen in NL wordt honing geproduceerd, dat valt bijna onder de categorie "hobby', maar vooral landen als China, Mexico of Argentinië exporteren gigantische hoeveelheden honing. Wees gerust: als er "honing" op staat, dan is het échte honing (uitzonderingen buiten gelaten), bestande uit door bijen verzameld, opgegeten, halfverteerd en uitgespuugd stuifmeel en nectar afkomstig van bloemen uit de directe omgeving.
Het klinkt heel vies, maar dat is hoe honing wordt gemaakt. En ik vind het verrukkelijk lekker!!!

Het beste antwoord

Het is inderdaad door bijen geproduceerde honing, maar het komt zelden of nooit uit Nederland. Nederlandse honing komt van hobby-imkers en die kunnen er met geen mogelijkheid van leven bij gebrek aan goede dracht. (dingen die in bloei staan en honing geven). Dat is hier waar ik woon, in Hongarije, wel anders.
Mijn buurman is imker, en heeft ongeveer 1000 bijenkasten. Die staan op karren, zodat hij met de bijen door het land kan rijden om honing op te zoeken. Het is dus niet zo dat de bijen een vaste plaats hebben, ze worden daar naar toe gereden waar wat te halen is. Zolang dat verder dan 5 kilometer van hun vorige standplaats is. Anders loop je kans dat ze naar hun oude plek toe vliegen.
De honing, die daardoor soms wel meer dan 100 kilo per jaar is per volk, wordt hier vooral verkocht aan een soort vereniging, waar veel meer imkers aan leveren. Die hebben dus de hoeveelheden om te praten met bedrijven als Lidl, Albert Heijn, enzovoort. Tel daarbij op dat het minimumloon hier op 325 euro per maand ligt, en je kunt begrijpen dat de honing goedkoop kan zijn, maar toch door bijen geproduceerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat klinkt inderdaad wel logisch,er was nog iemand met goed antwoord,min of meer zelfde verhaal maar toch anders.Zal aan jullie denken,elke keer als ik honing eet,en doe ik vaak,wetende dat het puur natuur en door bijen is gemaakt.smaakt het vastbeter.Alvast bedankt

Andere antwoorden (3)

Er bestaat wel immitatiehoning, maar wat in de supermarkt als "honing" wordt verkocht is wel degelijk echte, door bijen gemaakte honing.

Toegevoegd na 1 minuut:
imitatie, pardon.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, honing is honing.
Maar het lijkt voor jonge mensen niet voor te stellen
hoe dingen in de natuur kunnen zijn.
Het zijn toch echt de bijen die voor het productieproces zorgen.

Even voor het idee:
"De opbrengst in Nederland bedraagt ongeveer 30 kilo honing per volk per jaar.", aldus Wikipedia.

En De Nederlandse Bijenhouders Vereniging (NBV) heeft ruim 6000 leden. Als elke imker één volk heeft, dan kom je al aan 180.000 kg honing, alleen al in Nederland. Maar het is veel meer. Volgens een bron uit 2003: "De aantallen volken per imker lopen uiteen van 1 tot 250. " Weer een andere site: "In Deventer imkeren een kleine 50 imkers, het aantal volken varieert tussen de 2 en 15 per imker. "

Daarmee kun je een hoop potten vullen, met die honing dan.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prachtig + Zie waar de honing vandaan komt:
http://wherefoodcomesfrom.com/Article.aspx?ArticleID=6380
Honing kan men nog niet namaken. Al de honing die in de rekken staan is echte honing.
Maar er is een andere vraag die mischien verwarrend lijkt en die is
"Is de honing echt".
Daarmee wil ik zeggen, is de honing die in de potjes zit wel echt de honing die op het etiket staat. Is inlandse honing wel inland,. is lindenhoning wel lindenhong enz. Dikwijls wordt er goedkope honing vermengt met duurdere honing en dan verkocht als dure honing, wat dan zuivere vervalsing is.
Zo geeft koolzaad een enorme opbrengst, maar dan van veel mindere kwaliteit als bv de schaarsere en duurdere lindenhoning.
De manier om deze fraude op te sporen is aan de hand van het stuifmeel dat in de honing zit. Zoals je weet verzamelen de bijen ook stuifmeel, die dan terecht komt in de honing. Als je dan een inlandse honing hebt waar bv stuifmeel inzit dat alleen maar te vinden is in bv Argentinie dan weet je dat er fraude is gepleegd en hij vermengd is met goedkopere honing.
Honing is big business waar ook criminelen geld in zien.
Robby BB