Wat is het verschil tussen South Beach dieet en Dr Frank dieet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De ene is geschreven door Dr Frank en de andere op South Beach.

Het beste antwoord

Er zit heel weinig verschil tussen beide dieeten. Het enige verschil is dat het South Beach dieet uit 3 fases bestaat.

Dokter Frank dieet:
'Het dieet is vooral gebaseerd op de inname van veel eiwitten en het beperken van de koolhydraatinname. Volgens hem is het geheim van een goed dieet het eten van vele eiwitten welke er om bekend staan het hongergevoel te stillen.'

South Beach dieet:
'Het South Beach Dieet gaat uit van het in verschillende fasen afvallen door een andere manier van eten. De principes zijn: weinig verzadigd vet, en koolhydraten met een lage glycemische index. Die index zegt hoe snel het bloedsuikergehalte stijgt na het binnenkrijgen van koolhydraten.'

'Wat Dr. Frank eigenlijk heeft gedaan is een oud concept, in een nieuw jasje steken. Gelukkig steekt hij dat ook niet onder stoelen of banken en zegt hij duidelijk in zijn eerste boek dat dit dieet al 150 jaar bestaat.'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel!