Hoeveel poffertjes zitten er in een pannenkoek?

En ik bedoel hiermee pannenkoeken en poffertjes uit een restaurant. Dus hoeveel poffertjes kun je maken met het beslag van 1 pannenkoek?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Hoe groot en dik maak jij je pannenkoeken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wil je je poffertjes dan niet maken van traditioneel boekweitmeel in plaats van van gewone tarwebloem, waar ze pannenkoeken van maken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag me af of het beslag voor poffertjes wel precies hetzelfde is als van pannenkoeken?

Antwoorden (2)

een commerciële portie poffertjes bestaat uit 10 stuks aangevuld met poedersuiker en een stukje boter.
waarschijnlijk als je een goede pannenkoek maakt, kan je daar wel 2 porties poffertjes uit halen.
alles onder de noemer "natte vinger werk" .....hoe groot is je pannenkoek, hoe groot is je bord en hoe groot is je winstmarge, nog afgezien van hoe hoog is je huur en wat kost je personeel ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb eens op de Koopmanssite gezocht en daar vond ik Oma's Pannenkoeken, 400 gram waar je 800 ml melk en 2 eieren aan moet toevoegen waarna je er gemiddeld 11 pannenkoeken uit kunt maken. Je hebt daar ook poffertjes, 400 gram en daar moet ook 800 ml melk en 2 eieren aan toegevoegd worden en dan krijg je 10 porties van 15 poffertjes (150 totaal).

Daaruit volgt dat 1 pannenkoek gelijk staat aan 150/11= 13,5 poffertjes.

Maar dit alles zijn gemiddelden natuurlijk en poffertjesmix is niet precies hetzelfde als pannenkoekenmix.