Hoe lang kun je vegetarische pastaschotel in de koelkast bewaren?

Ik heb maandag een pastaschotel gemaakt: met penne, courgette, champignon en vegetarisch gehakt. Eigenlijk zou ik deze vanavond opeteten, maar nu ga ik bij iemand eten. Kan ik deze nog 1 dagje extra bewaren (dus dan wordt het 3 dagen)? ik vraag me dit af omdat het dus geen vlees is wat erin zit.
alvast bedankt voor de antwoorden!

groetjes

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.5K

Het beste antwoord

Je zult het zonder bezwaar een dag langer kunnen bewaren. Maar je moet er wel rekening mee houden dat de vitaminehoeveelheid die in de schotel zit drastisch verminderd is. Dus het is wellicht aan te raden er een verse portie groente bij te serveren.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!!

Andere antwoorden (1)

Hangt er ook van af of je (slag)room in je saus hebt gebruikt. Indien dat het geval is proef je al snel of het niet meer goed is (zuur), maar 3 dagen hoort geen probleem te zijn.