mag ik kaas meenemen (vacuum verpakt) in mijn koffer naar brazilie ?

Voor fam. in Brazilie wil ik graag hollandse kaas (vacuum verpakt) meenemen. Mag dit ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.1K

Antwoorden (4)

Nee, dat mag niet. Er geldt voor levensmiddelen namelijk een invoerverbod voor:
- Zuivelproducten.
- Vers fruit en verse groente.
- Vers, ingeblikt gedroogd vlees of vleesproducten van welk dier dan ook.
- Producten van bijen (honing, was, en dergelijke).

Kaas is een zuivelproduct, daarom is het dus verboden.
Amadea
11 jaar geleden
Nee, dit mag je niet mee nemen zonder gezondheidscertificaat:

'Voor de invoer van goederen van dierlijke oorsprong, waaronder levensmiddelen, hebt u een zogenoemd gezondheidscertificaat nodig. Goederen van dierlijke oorsprong zijn bijvoorbeeld: kaas, melk en melkproducten, eieren, vlees en vleeswaren, maar ook huiden en jachttrofeeën.

Het gezondheidscertificaat bij binnenbrengen en invoeren van goederen van dierlijke oorsprong moet door de autoriteiten van het land van vertrek zijn afgegeven. De ambassade van dat land kan u vertellen bij welke autoriteit u moet zijn. Verder worden deze producten bij binnenkomst in de EU-landen gecontroleerd door veterinaire deskundigen.'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, lees ik in een forum:
Vleeswaren, melkproducten en plantendelen zijn verboden zonder speciale importvergunning (maar worden in kleine hoeveelheden vaak doorgelaten).

Als zoekopdracht in Google gaf ik op: douane, brazilie.
In dit forum zocht ik naar: kaas
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, het mag! Ik handel zelf in kaas (particulier) en ik weet dat machinaal verpakte kaas (dus uit de fabriek, totaal lichtdicht en onder beschermde atmosfeer verpakt) mee mag. Dit moet ter plekke (dus bij de douane in Brazilië) wel even gemeld worden, maar ze laten het gewoon door!

Denk er wel aan dat het aannemelijk moet zijn dat het voor eigen gebruik is! Goederen voor de handel zijn onderhevig aan invoerrechten!