Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vermelding van suikers op label van voedingswaren

Op sommige labels van voedingswaren staat dat er suikers inzitten. Dit valt dan op het label onder de koolhydraten.

Koolhydraten.................gr
waarvan suikers........gr

Als het aantal gram suikers er niet op staat, zit er dan geen suiker in? Of kan dit er alsnog inzitten onder de koolhydraten en is de leverancier het aantal gram suiker niet verplicht te vermelden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
621

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

uhmm... ik meende dat ze verplicht zijn om er op te zetten wat er in zit...? mensen met suikerziekte (of iets anders) moeten daar opletten.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn twee dingen die op producten kunnen staan, de ingrediëntenlijst, daarin moeten alle ingrediënten die in een product zitten vermeld worden. Maar glucosestroop bijvoorbeeld is ook suiker, en zo zijn er meer benamingen van stoffen die verwarrend kunnen zijn. De ingrediëntenlijst is verplicht.

Daarnaast kan op producten een overzicht van de voedingstoffen staan met de hoeveelheid vetten, koolhydraten, eiwitten en dergelijke. Deze informatie is niet verplicht. Hier kan dus gewoon op staan koolhydraten .. gram en geen specificatie welke koolhydraten dat zijn. Ook mag die info op sommige producten ontbreken. Maar meestal staat het er wel op gelukkig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
En ik hoop dat ze die koolhydraten vermelding nou eens verplicht zouden stellen. Dat zou mijn leven een stuk makkelijker maken ;-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding