Waar kan ik rauwe garnalen (en vis) voor sushi vinden en zijn deze ook goed?

De garnalen op de sushi zijn roze en recht, hoe komt dat?

Toegevoegd na 6 minuten:
In de buurt van Almere en Amsterdam.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (6)

Bij Schmidt Zeevis op het Vasteland te Rotterdam, daar doet ook Herman den Blijknogweltekunnenkoken ook zijn boodschappen:

http://www.schmidtzeevis.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En bij iedere andere visspeciaal zaak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
precies wat ik dacht!
Bij de visafslag en betere vishandel. Vraag specifiek vis voor sushi. De meeste visverkopers weten er weinig van, maar sommigen wel.
De garnalen op sushi zijn roze omdat ze gekookt zijn. Je kunt uit het vriesvak in de (grotere) supermarkt zowel rauwe (grijze) als voorgekookte garnalen kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon bij de visboer, en zelfs bij de beter gesorteerde supermarkt (maar dan moet je precies weten wat je hebben moet). Ook diepvriesgarnalen kun je trouwens uitstekend gebruiken voor sushi. Als je zelf niet precies weet welke soorten je rauw kunt eten, kan de visboer je zeker verder helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar hoef je inderdaad je dorp niet voor te verlaten.
In Almere zit wel een behoorlijk goede vishandel, het viscircus. Qua vis moet je dan het vetste stuk hebben, over het algemeen het stuk van de buik. Daar hebben ze ook wel verstand van vis, dus je kan het daar gewoon vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zowel vis als garnalen moet je op de grote markt (dinsdag en zaterdag) in het centrum van rotterdam kunnen kopen.
en die zijn zeker goed.
wat wel betekent dat jij moet weten wat je nodig hebt, maar dat is eigenlijk altijd zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rauwe garnalen zijn niet lekker op sushi en je kan er ziek van woorden. Normaal pel je de garnaal tot het staartpantser. Dan snij je hem in, zodat hij niet krult. Dan even kook erover tot hij roze kleurt, dan is hij gaar.

Rauw kan je makreel, zalm, tonijn nemen. Als het even kan, koop je dehele vis en fileer je zelf. Je kan dan goed de versheid van de vis bepalen. Restanten vries je gewoon in voor latere bereiding.