Loodjes aan rookworsten

Vroeger zaten aan rookworsten altijd een loodje waarop het merk stond, dat zie je niet meer, is daar een reden voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Men is erachter gekomen dat lood en voedsel geen goede combinatie is.

Toegevoegd na 8 minuten:
Alleen, de loodjes waren van blik. Unox werd beroemd van dit 'echtheidskenmerk', maar ze vinden het nu waarschijnlijk overbodig en te kostbaar. Maar de 'loodjes' zijn de wereld nog niet uit:
"De einden van een worst kunnen worden afgesloten door een knoop in de darm te leggen en/of met een loodje, dat tevens een zegel of een kwaliteitsmerk kan zijn."
AWM
14 jaar geleden
jc54
14 jaar geleden
En die darm is tegenwoordig ook al vaak vervangen door een kunstmatige huid.

Andere antwoorden (1)

jawel hoor, die van de hema hebben deze nog steeds!