Moet ik amandelnoten koken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor wat? Gaat het om een bepaald recept?

Het beste antwoord

je kan de amandelen gewoon eten zonder te koken maar je moet wel het bruine velletje er afhalen Je kan de gepelde noten ook even bakken in een droge pan om ze daarna toe te voegen aan salades of om gerechten te garneren. amandelen worden vaak verwerkt in gebak en zoetigheden.en je kan er ook poeder/meel van maken voor taart of andere zoetigheid gebruik je de helft of minder ,laat dan de bruine velletjes zitten op de amandelen die je niet nodig/gebruik dat houd het uitdrogen wat tegen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je de velletjes er af halen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heel hartelijk bedankt voor u antwoord en ook wil ik alle anderen bedanken voor hun antwoorden
Ik ben er heel erg mee geholpen
M.V.G
E.Vos

Andere antwoorden (3)

Als je de amandelen zo wilt eten hoef je ze niet te koken.
Als je het in een gerecht wil verwerken bak/kook je het op het laatste moment nog een paar minuten mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zoete amandelen kan je zo eten bittere niet die zijn giftig.
Na verhitting schijn je die wel te kunnen eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je ze wilt verwerken om er spijs van te maken, dan moet je ze aan de kook brengen en een paar, 2 á 3 minuten zachtjes door laten koken. Daarna op een theedoek de velletjes eraf wrijven (maar let op de theedoek krijg je niet meer schoon).
Om het spijs af te maken neem je bijvoorbeeld 1 pond amandelen, 1 pond suiker, wat citroenrasp en een theelepel Marasquin.
Alles heel goed fijnmalen en daarna in plasticfolie op laten stijven in de koelkast. Dan heb je pure spijs, de (nep, of goedkope) spijs die je vaak proeft is van bitternoten oftewel de pitten van perzik gemaakt.