Hoi iedereen. Ik ben een vrouw van 24, 1.64 en 59 kg. Ik sport iedere dag en verbruik per keer 700 a 800 kcal. Hoeveel mag ik bijeten op een dag?

Is het normaal om met dit verbruik 2400 kcal te eten per dag?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

als je van die hoeveelheid niet aankomt of afvalt (en aan je lengte/gewicht te zien is dat niet nodig) lijkt me dat prima
anneliez
11 jaar geleden
2400 kcal klinkt primamet hoeveel je sport.
Ik ga ervan uit dat je gewoon een gezond eetschema hebt met voldoende eiwitten en volwaardige producten.
Je merkt zelf het beste of je genoeg eet en de juiste voedingstoffen binnenkrijgt.

Let niet teveel op kcal, maar eet wat je nodig hebt, luister naar je lichaam.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik eet zelf ook iets van 2300-2500 kcal op dagen dat ik sport, en rond de 1800-2000 als ik niet sport.
Op rustdagen eet je waarschijnlijk wat minder dan 2400, want dan heeft je lichaam minder nodig.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!!! Ja klopt dan eet ik 1950 zoiets. Maar te weinig eten en te veel verbranden zorgde voor mij dat ik in de spaarstand belandde en juist aan kwam! Dankjullie wel alvast.
Ritsuka
11 jaar geleden
Probeer eens de BMR en AMR berekening.
Daarmee kun je ongeveer kijken hoeveel kcal je nodig hebt.
Maar zoals ik al zei, de voedingsstoffen is belangrijker dan de kcal. Je kunt 2000 kcal eten aan junkfood, maar dan ben je nog ondervoed.
Eet wanneer je honger hebt, en eet volwaardige voeding.
Dan merk je vanzelf dat je gewicht goed blijft en je vetpercentage lager word (als je ook krachttraining erbij doet).
Ritsuka
11 jaar geleden
Maar je neemt ook wel genoeg rust he? Niet elke dag zoveel sporten, je spieren herstellen en groeien tijdens de rust.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee morgen rust ik een dag :) ja dat is zo. Ik eet gezonde hoofdmaaltijden en tussendoor weleens iets lekkers. Maar dat mag ook wel tav het velen sporten. Maar hoe bedoel je ondervoed?
Ritsuka
11 jaar geleden
Ondervoed is dat je voedingstoffen, vitamines en mineralen tekort komt.
In mijn voorbeeld van junkfood heb je wel de kcal, maar toch een tekort aan de nodige voedingsstoffen.
Ritsuka
11 jaar geleden
En natuurlijk mag je eens wat lekkers, doe ik zelf ook. Doordat je het maar af en toe eet is het extra speciaal en lekker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke heel erg bedankt ritsuka. Die momenten moeten er idd ook zijn. Merk je zelf ook door het sporten dat je meer kcal mag nemen zonder hiervan aan te komen?
Ritsuka
11 jaar geleden
Ja, ik kan meer eten. Is ook logisch als je meer beweegt en meer spiermassa krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt kom hier iig een stuk verder mee!