wat is een gezonde lunch en avondeten?

Als je een beetje af wil vallen wat kun je dan het beste 's middags en 's avonds eten? En dan geen fruit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

je bent 15 jaar, je moet nog groeien.
gezond lunchen is een paar boterhammen volkoren met kaas en een beker halfvolle melk of karnemelk.
's avonds aardappelen, groenten en een stukje vlees een bal gehakt, een schaaltje vla als toetje en 's avonds nog een appel.

'smorgens neem je minstens 2 volkoren boterhammen met kaas of jam mag ook en fiets je naar school. daarnaast zoek je een teamsport die een keer oefent en een keer een wedstrijd per week heeft zodat je goed in beweging blijft en als naast je schoolwerk ook nog zorgt voor een beetje plezier met je vrienden, komt het prima voor elkaar.
dan word je een gezonde jonge man.

De Schijf van Vijf voor jou:
Aanbevolen dagelijkse hoeveelheden
Ik ben een:
Vrouw Man
Mijn leeftijd is 15jaar

200 gr Fruit 2 stuks
200 gr Groente 4 opscheplepels

Groente en fruit zijn belangrijk voor je vitamines en mineralen.

250 gr Aardappelen, rijst, pasta, peulvruchten 5 opscheplepels
245 gr Brood 7 sneetjes

Brood en aardappelen zitten vol vezels en andere belangrijke stoffen.

20 gr Kaas 1 plak
600 ml Melk(producten)
100-125 gr Vlees(waren), vis, kip, eieren, vleesvervangers

Zuivel, vlees en vis zitten vol eiwitten en andere belangrijke stoffen.

15 gr Bak-, braad- en frituurproducten, olie 1 eetlepels
35 gr Halvarine 5 per sneetje

Vetten en olie bevatten vitamines en essentiële vetzuren.

1000-1500 ml Dranken (inclusief melk)

Dranken zijn belangrijk voor de vochtbalans in je lichaam.

doe je best, eerst volwassen worden op de gezonde manier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4 boterhammen met kaas is wel erg veel kaas, dat is een wat vreemd advies bij een vraag naar gezond eten.
Kaas valt eerder onder neutraal beleg dan onder gezond beleg, omdat het wel wat nuttige stoffen bevat, maar ook veel verzadigd vet. Daarom wordt ook aangeraden niet teveel kaas te eten, ook door jouw bron trouwens, die noemt 30 gram (1.5 plak) kaas per dag als maximum, jouw aanbeveling zit daar zeer ruim boven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hij moet groeien, niet gezond eten om af te vallen ...en dan geen fruit...!!
4 boterhammen met kaas is voor een gezonde jongen van 15 jaar niet te veel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zo zie je maar weer hoe handig het is je hele profiel in te vullen en bovendien alle ter zake doende informatie te geven als je een vraag stelt.