Waarom mag je allinson brood van de albert heijn niet invriezen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Allisonbrood bevat over het algemeen meer vocht dan 'normale' broden, wat ijskristallen in het brood geeft en zo de structuur aantast.

het enige dat ik kan bedenken is dat het al ingevroren is geweest. opnieuw invriezen is dan onwenselijk. het is ook mogelijk dat de structuur van het brood, grofkorrelig, invriezen niet ten goede komt. bij het ontdooien valt het dan uit elkaar. Toegevoegd na 2 uur: de volgende bron geeft interessante info... Toegevoegd na 10 uur: kwaliteit en smaak gaan achteruit.

Bronnen:
http://www.classofoods.com/pagina2_4.html

Uit eigen ervaring: Het brood wordt wat plakkerig als je het invriest en weer ontdooit. Maar het kan verder geen kwaad, dus probeer gewoon eens uit of jij het nog smakelijk vindt als je het invriest en weer ontdooit.

ik denk zelf omdat het brood is dat met veel vocht (water) gebakken word,bevat meer vocht dan het normale brood,en dat het dan kapot vriest,anders zou ik het niet weten wat en waarom!

Dat kan niet een stelling zijn, je zegt daarmee dat het niet zou kunnen, begrijp ik. Allinson brood van AH wordt hier altijd in de vriezer bewaard en daarna is het prima te eten. Ontdooien in de koelkast of in de magnetron of in het broodrooster. Het werkt allemaal en levert goed brood op.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100