Allisonbrood bevat over het algemeen meer vocht dan 'normale' broden, wat ijskristallen in het brood geeft en zo de structuur aantast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat dacht ik ook. +1

Andere antwoorden (4)

het enige dat ik kan bedenken is dat het al ingevroren is geweest. opnieuw invriezen is dan onwenselijk.
het is ook mogelijk dat de structuur van het brood, grofkorrelig, invriezen niet ten goede komt. bij het ontdooien valt het dan uit elkaar.

Toegevoegd na 2 uur:
de volgende bron geeft interessante info...

Toegevoegd na 10 uur:
kwaliteit en smaak gaan achteruit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoort wel vaker dat levensmiddelen die ingevroren zijn geweest niet nog eens de vriezer in mogen. Ik ben daar echter nog nooit een goed argument voor tegengekomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
smaak, kees, de smaak boet erg in. probeer maar eens.
en kwaliteitsverlies vermoed ik... even zoeken...
http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/overig/eenmaal-ontdooid-opnieuw-invriezen-producten.97865 meer mensen ontdekten dat kwaliteit en smaak verslechteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De smaak boet zeker in en de kwaliteit ook. Ik vries het zelf in weet dit uit ervaring. Toch ga ik door. Zo'n gedoe om het net te treffen dat het brood wat je wil er is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad is invriezen iets anders dan diepvriezen. Ik doelde meer op gezondheidsaspecten maar je geeft terecht aan dat het onwenselijk is. Ik heb ook altijd brood in de vriezer en dat gaat heel goed, zowel zelfgebakken als van de bakker. Maar allinson heb ik bijna nooit, dus geen ervaring ermee.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik ben bij de bakkerij van AH in bunschoten spakenburg geweest (bakkersland). Dit was een cursus van AH uit voor personeel van de broodafdeling. Het is ABSOLUUT niet waar dat het brood al eens ingevroren is. Alles word 's avonds gebakken, tegen een uur of 20.00 begint het bakproces. En tegen 5:00/6:00 gaan de wagens rijden. Al het gewone brood en de bolletjes zijn daadwerkelijk dagvers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit heeft niets met de vraag te maken maar als je het kunstje kan uitvoeren: zelf gebakken brood is het lekkerst! Ik kan het het ook niet hoor!! :D Maar ik ken iemand die het heel goed kan. Lekkerrrrrrrrrrr! ;)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@Jossy dit soort dingen mag je gewoon kwijt in reacties, dus dat is geen probleem. Behalve als je een reactie plaatst als: "Ik heb net een mooie auto gezien op marktplaats." Dan heeft het niets met de vraag te maken en word het...waarschijnlijk weg gehaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zit lekker een ontdooide allison boterham van de Deka te eten. Smaakt me prima hoor. Ik kocht vroeger een heel brood en dat moest ik zelf snijden. Dat was heel gewoon en ook goedkoper.
Overigens is zelf brood bakken wel duur. Vreemd dat zoiets basics duur is. Aan de andere kant vult het beter. @HeerVoldemort, ik weet het. Ik ben al een paar keer verwijderd omdat mijn antwoord kennelijk niet voldeed aan de richtlijnen. Sindsdien doe ik meer aan reageren dan antwoorden. Ik ben niet op puntjesjacht. Het is gewoon leuk als je kan helpen. En als ik afwijk van de topic dan meld ik het even. Want dat heb ik hier ook wel zien gebeuren. Bij een heel ander soort vraag van heel gevoelige aard laatst en ik wilde de mensen die maar doorgingen met hun eigen filosofieen. toen gaan schrijven en vragen of ze wilde stoppen omdat de vragensteller daar helemaal niks aan had. Toen bleek de vraag echter al verwijderd.
Ach, dit gaat slechts over het wel of niet invriezen van brood. En als ik zo proef moet ik toegeven dat de smaak heeft ingeboet of misschien ook wel niet het smaakt gewoon naar ouder brood en dat is het natuurlijk ook. Als kind aten was ons brood alleen vers als het net gekocht was. Dus ik doe niet zo moeilijk. Zeker in deze tijden niet. :)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik vind allison brood zowiezo niet lekker, vind het net een knuppel, je kan iemands hoofd er mee inslaan haha. Doe mij maar een licht meergranen brood. En het liefste vers...maar ja...WEET JE WEL WAT DAT KOST!?
Uit eigen ervaring: Het brood wordt wat plakkerig als je het invriest en weer ontdooit. Maar het kan verder geen kwaad, dus probeer gewoon eens uit of jij het nog smakelijk vindt als je het invriest en weer ontdooit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk zelf omdat het brood is dat met veel vocht (water) gebakken word,bevat meer vocht dan het normale brood,en dat het dan kapot vriest,anders zou ik het niet weten wat en waarom!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat kan niet een stelling zijn, je zegt daarmee dat het niet zou kunnen, begrijp ik.
Allinson brood van AH wordt hier altijd in de vriezer bewaard en daarna is het prima te eten. Ontdooien in de koelkast of in de magnetron of in het broodrooster. Het werkt allemaal en levert goed brood op.