Kan je een taart die je koopt ook in de vriezer doen?

Ik heb gister twee taarten gekocht bij de Bijenkorf. 1 appeltaart en 1 amaretto taart. De twee taarten zijn voor mijn vriend bedoeld, die ik gister eigenlijk zou zien. Maar nu zie ik hem zondag pas weer, kan ik hem ook in de vriezer doen tot zondag?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Appeltaart kan je in elk geval invriezen. Die blijft dan ook nog prima smaken. Wél z.s.m. invriezen! Amarettotaart weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, de smaak word er wel ietsje minder van maar weggooien is helemaal sonde
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat kan, maar als ik jou was zou ik de taart al snijden voor je hem in de vriezer doet, dan ontdooit hij eerder, en je kunt nog laten staan wat je denkt niet nodig te hebben
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een ammarettostaart snijd, invriest en ondooit zakt deze in op het moment dat je hem ontdooit. Een klein beetje inzakken houd je niet tegen maar als je hem eerst nog een snijd word de taart er niet mooier op.
Ik vries altijd appeltaarten in als ik ze vers hebt gekocht.
Ik snij de taart half door, en als de taart uit de vriezer komt smaakt het heerlijk. En ietsjes slagroom erop voor
de garnering. Smullen maar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amaretto Taart moet industrieel worden ingevroren, dus kouder dan in onze huishoudvriezers, anders is het risico dat de kwaliteit erg achteruit gaat ,maar voor een paar dagen zal het allemaal wel meevallen. Appeltaart bak ik zelf, meestal een aantal tegelijk en die gaan vrijwel allemaal de vriezer in en die blijven perfect. Geef ze wel de tijd rustig te ontdooien op het aanrecht en NOOIT in de magnetron of in de zon of zo....