Kan je een taart die je koopt ook in de vriezer doen?

Ik heb gister twee taarten gekocht bij de Bijenkorf. 1 appeltaart en 1 amaretto taart. De twee taarten zijn voor mijn vriend bedoeld, die ik gister eigenlijk zou zien. Maar nu zie ik hem zondag pas weer, kan ik hem ook in de vriezer doen tot zondag?

Weet jij het antwoord?

/2500

Appeltaart kan je in elk geval invriezen. Die blijft dan ook nog prima smaken. Wél z.s.m. invriezen! Amarettotaart weet ik niet.

Ja hoor, de smaak word er wel ietsje minder van maar weggooien is helemaal sonde

dat kan, maar als ik jou was zou ik de taart al snijden voor je hem in de vriezer doet, dan ontdooit hij eerder, en je kunt nog laten staan wat je denkt niet nodig te hebben

Ik vries altijd appeltaarten in als ik ze vers hebt gekocht. Ik snij de taart half door, en als de taart uit de vriezer komt smaakt het heerlijk. En ietsjes slagroom erop voor de garnering. Smullen maar.

Amaretto Taart moet industrieel worden ingevroren, dus kouder dan in onze huishoudvriezers, anders is het risico dat de kwaliteit erg achteruit gaat ,maar voor een paar dagen zal het allemaal wel meevallen. Appeltaart bak ik zelf, meestal een aantal tegelijk en die gaan vrijwel allemaal de vriezer in en die blijven perfect. Geef ze wel de tijd rustig te ontdooien op het aanrecht en NOOIT in de magnetron of in de zon of zo....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100