Welke yoghurt of kwark is "zacht", niet zuur, gezond en daarnaast ook goed voor de lijn?

Wegens meerdere redenen wil ik yoghurt of kwark gaan eten. Nu houd ik daar helemaal niet van, vooral wegens de zure smaak, en ben daarom op zoek naar een "zachte", niet zure yoghurt/kwark. Maar het moet ook geen dikmaker zijn. De yoghurts/kwark die het minst zuur zijn, zijn vaak volgestopt met zoete dingen en suiker, waar je dik van wordt.
Er zijn veel yoghurts/kwark op de markt, maar om nou van allemaal de voedingswaarden te vergelijken is me wat teveel.
Misschien weet iemand hier een lekkere zachte yoghurt zonder dat het een calorieën-/vetbom is?
Graag een naturel-variant en misschien één met vruchten erin?

Mvg Sonaya

Toegevoegd na 1 week:
Bedankt allemaal, voor de reacties. Ik ga even een lekkere gezonde yoghurt of kwark uitproberen! :)

11 jaar geleden
28.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou eventueel wat biologische honing of diksap aan je yoghurt kunnen toevoegen. Dit zijn 100% natuurlijke suikers, dus gaan geraffineerde kristalsuiker die vaak wordt toegevoegd. Qua kCal maakt het geen verschil, maar natuurlijke suikers worden wel beter opgenomen in het lichaam en geven langzamer de suiker af (dus je krijgt geen bloedsuiker-piek) En je kan zelf doseren! Want wat ik zelf heb is dat de gezoete yoghurt vaak aan de zoete kant is.
Wat je ook nog kan doen is doosjes (bevroren) fruit halen (aarbei, framboos, bramen, bosbessen), deze in een pannetje doen en opwarmen waardoor er een prutje/sausje ontstaat. En deze door de yoghurt heen doen, zo heb je ook geen toegevoegde suikers! ps. ik weet niet of je dit soort antwoord zoekt, vandaar dat ik hem bij reacties zet. Want ik weet niet of je dit bedoelt of dat je juist alleen kant-en-klare producten zoekt. Succes!

Antwoorden (6)

Jij hebt ze in 500ml bekers met O% vet, in mild en natureel variant. Die heb je in bijna alle supermarkten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die koop ik ook altijd(=magere kwark)
0% vet en geen suiker en toch zacht van smaak.
Kan je er zelf eventueel een beetje fruit in doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik ook en erg lekker. En toch een min.:-(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van mij een plus!+
Die min slaat nergens op.
Sommige mensen vinden dat lollig ofzo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thnxxx :-)
Kwark is niet zuur. Magere kwark is vrij smaakloos en geeft een 'droge' bijsmaak. Vandaar dat mensen daar (zoete) smaakmakers ingooien. Beter is om lekkere volle kwark te nemen zonder toevoegingen: dat geeft meer voldoening en als je een bescheiden portie eet valt het 'dikmaken' wel mee, zeker in vergelijking met een variant met toegevoegde suiker.

Yoghurt is van nature zurig, bij -alweer- volle yoghurt merk je dat het minste. Ook hier is een besheiden portie volle yoghert puur minder dikmakend dan een grotere portie magere yoghurt met suiker.

Vergeet daarnaast niet dat je niet alleen eet om je maag te vullen, maar ook om je bloedsuiker weer op peil te krijgen. Als je light/0% spullen eet, blijf je het hongergevoel houden waardoor je meer gaat eten.... de fabrikanten zijn er blij mee.

Zoetstoffen hebben een twijfelachtige reputatie, ik zou me er niet aan wagen.

(Voel me een beetje natuurfreak als ik mijn commentaar teruglees...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
+ ik neem iedere dag een bakje Griekse Yoghurt van de Lidl, best vet dus, maar die is heerlijk zacht en romig en kan je zonder zoetigheid eten. Van een light variant eet ik meer en geeft een minder voldaan gevoel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1 en inderdaad, j&b, mijn idee!
Bulgaarse yoghurt is naar mijn smaak het minst zuur, wel zacht, dik qua volume (dus niet zo'n dunne drab LOL) en vol van smaak. Je kunt zelf vers fruit toevoegen en/of noten. De noten kan je ook fijnmalen met de staafmixer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een "gezonde" yoghurt zoekt, moet je eens Kefir proberen. Redelijk niet-zacht, redelijk zuur zelfs, makkelijk op te lossen door wat Karvan-Cevitam toe te voegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed of slecht voor de lijn hangt niet van één bepaald voedingsmiddel af maar van het totaal aan voedsel dat je ieder etmaal weer naar binnen kiepert. Dus wat wil je, adviezen over caloriearme liflafjes waardoor je de hele dag met een hongergevoel blijft rondlopen? Of sta je open voor de overweging om eens volwaardige voedingsproducten te proberen waardoor je het aantal tussendoortjes buiten de drie hoofdmaaltijden moeiteloos tot het minimum weet te beperken?

Toegegeven, het vergt wat moed als je op mager en vetarm ingesteld bent maar je zou eens Griekse yoghurt met avocado kunnen proberen. Smaken verschillen maar die is heel zacht zuur te noemen. Tien procent vet voor de yoghurt en avocado is natuurlijk niet caloriearm maar met een schaaltje als ontbijt is de kans tien tegen één dat je tot aan de lunch geen honger hebt. Netto heb je dan toch veel minder gegeten aan calorieën dan aan een gangbaar ontbijt en één of twee tussendoortjes, hoe verantwoord die op zich ook zijn. Het gaat om het totaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Ik dacht ook meteen aan Griekse yoghurt,nooit geprobeerd met avocado,ben benieuwd! ik vind het zelf met alle verse vruchten lekker en het is gezond.
Sonaya
11 jaar geleden
Quote: Dus wat wil je, adviezen over caloriearme liflafjes waardoor je de hele dag met een hongergevoel blijft rondlopen? Nee,en dat zeg ik ook niet! Ben het juist met je antwoord eens. Ben ook niet op een vetarm dieet,ik wil alleen gewone,gezonde yoghurt eten zonder dat er bijv. onnodige verzadigde vetten inzitten of bomvol calorieen door een berg toegevoegde suiker dat erin zit. Dus ik heb mijn vraag maar zó geformuleerd om te voorkomen dat ik allerlei overheerlijke, zogenaamd gezonde, over-gepromote yoghurts geadviseerd krijg, zonder dat iemand überhaupt nadenkt over wat er allemaal voor slechts in zit. Een bak melk met (naturel)muesli bevat ook aardig wat calorieen, maar is daarentegen wél gezond en een goed begin van de dag. Mijn vraag is eigenlijk heel simpel: welke yoghurt of kwark met het minst aan toegevoegde troep is het zachtst/minst zuur? :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, dan zit je goed met Griekse yoghurt! De smaak is heel mild, acht zuur en uiteraard romig. Daarbij hoef je je over het hoge vetpercentage geen zorgen te maken. In de eerste plaats omdat dierlijke vetten meestal voor de helft onverzadigd zijn maar bovendien is het een groot misverstand dat verzadigd vet slecht voor je gezondheid is. Calorieën is een ander verhaal omdat vet 9 kcal. per gram bevat maar vet geeft wel sneller een verzadigd gevoel en verder gaat het om het totaal wat je binnenkrijgt. Veel mensen die Grip op Koolhydraten van Yvonne Lemmers doen eten regelmatig Griekse yoghurt en vallen goed af. Maar het is altijd het eerste verdiend om je maaltijden samen te stellen met volwaardige voedselproducten dus wat dat betreft zit je absoluut op het goede spoor!
Wat echt een zachte kwark is, en niet zuur, de magere kwark van de Aldi. Ik neem altijd met vanillesmaak, je hebt ook aarbeiensmaak en perziksmaak. Het is zeker geen dikmaker, je moet er op een 1 dag ook niet te veel ervan eten.