Welke yoghurt of kwark is "zacht", niet zuur, gezond en daarnaast ook goed voor de lijn?

Wegens meerdere redenen wil ik yoghurt of kwark gaan eten. Nu houd ik daar helemaal niet van, vooral wegens de zure smaak, en ben daarom op zoek naar een "zachte", niet zure yoghurt/kwark. Maar het moet ook geen dikmaker zijn. De yoghurts/kwark die het minst zuur zijn, zijn vaak volgestopt met zoete dingen en suiker, waar je dik van wordt.
Er zijn veel yoghurts/kwark op de markt, maar om nou van allemaal de voedingswaarden te vergelijken is me wat teveel.
Misschien weet iemand hier een lekkere zachte yoghurt zonder dat het een calorieën-/vetbom is?
Graag een naturel-variant en misschien één met vruchten erin?

Mvg Sonaya

Toegevoegd na 1 week:
Bedankt allemaal, voor de reacties. Ik ga even een lekkere gezonde yoghurt of kwark uitproberen! :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Jij hebt ze in 500ml bekers met O% vet, in mild en natureel variant. Die heb je in bijna alle supermarkten.

Kwark is niet zuur. Magere kwark is vrij smaakloos en geeft een 'droge' bijsmaak. Vandaar dat mensen daar (zoete) smaakmakers ingooien. Beter is om lekkere volle kwark te nemen zonder toevoegingen: dat geeft meer voldoening en als je een bescheiden portie eet valt het 'dikmaken' wel mee, zeker in vergelijking met een variant met toegevoegde suiker. Yoghurt is van nature zurig, bij -alweer- volle yoghurt merk je dat het minste. Ook hier is een besheiden portie volle yoghert puur minder dikmakend dan een grotere portie magere yoghurt met suiker. Vergeet daarnaast niet dat je niet alleen eet om je maag te vullen, maar ook om je bloedsuiker weer op peil te krijgen. Als je light/0% spullen eet, blijf je het hongergevoel houden waardoor je meer gaat eten.... de fabrikanten zijn er blij mee. Zoetstoffen hebben een twijfelachtige reputatie, ik zou me er niet aan wagen. (Voel me een beetje natuurfreak als ik mijn commentaar teruglees...)

Bulgaarse yoghurt is naar mijn smaak het minst zuur, wel zacht, dik qua volume (dus niet zo'n dunne drab LOL) en vol van smaak. Je kunt zelf vers fruit toevoegen en/of noten. De noten kan je ook fijnmalen met de staafmixer.

Als je een "gezonde" yoghurt zoekt, moet je eens Kefir proberen. Redelijk niet-zacht, redelijk zuur zelfs, makkelijk op te lossen door wat Karvan-Cevitam toe te voegen.

Goed of slecht voor de lijn hangt niet van één bepaald voedingsmiddel af maar van het totaal aan voedsel dat je ieder etmaal weer naar binnen kiepert. Dus wat wil je, adviezen over caloriearme liflafjes waardoor je de hele dag met een hongergevoel blijft rondlopen? Of sta je open voor de overweging om eens volwaardige voedingsproducten te proberen waardoor je het aantal tussendoortjes buiten de drie hoofdmaaltijden moeiteloos tot het minimum weet te beperken? Toegegeven, het vergt wat moed als je op mager en vetarm ingesteld bent maar je zou eens Griekse yoghurt met avocado kunnen proberen. Smaken verschillen maar die is heel zacht zuur te noemen. Tien procent vet voor de yoghurt en avocado is natuurlijk niet caloriearm maar met een schaaltje als ontbijt is de kans tien tegen één dat je tot aan de lunch geen honger hebt. Netto heb je dan toch veel minder gegeten aan calorieën dan aan een gangbaar ontbijt en één of twee tussendoortjes, hoe verantwoord die op zich ook zijn. Het gaat om het totaal.

Wat echt een zachte kwark is, en niet zuur, de magere kwark van de Aldi. Ik neem altijd met vanillesmaak, je hebt ook aarbeiensmaak en perziksmaak. Het is zeker geen dikmaker, je moet er op een 1 dag ook niet te veel ervan eten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100