Hoe komt het dat je nooit een eekhoorn met overgewicht ziet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kóm je erop?
Jou fantasie is grenzenloos :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-))

Het beste antwoord

AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor de lach;-)
Rieneke1
14 jaar geleden
wat een mollekoppies :))
Snuffel
14 jaar geleden
ach, wat poepig.
AWM
14 jaar geleden
Volgens mij zijn eekhoorns in Amerika kind aan huis in de tuin.
De Amerikanen gaan ze dan bijvoeren en dan krijg je dit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL ze zien er echt superlief en lollig uit..wist ik echt niet dat er zulke dikkertjes waren;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo zie je maar.. mijn vraag klopt niet eens;-)
En daarom een +10

Andere antwoorden (9)

zowiezo zal je niet snel een dier in het wild met overgewicht zien.
het bestaan voor wilde dieren is hard, op gewicht blijven is vaak het hoogst haalbare.
14 jaar geleden
Omdat ze zo snel zijn, dat je alleen maar een fractie van een seconde ze de boom in ziet rennen. Zie in die korte tijd maar eens of ie te dik is of niet ;)

Oke, serieus: Dieren in het wild hebben niet zo snel overgewicht, genoeg eten is al moeilijk genoeg. En omdat eekhoorns het eten dat over is, kunnen bewaren in hun holletje in de boom, kennen ze de noodzaak om door te eten tot het op is niet.
Plus ze hebben veel beweging en actie, waardoor ze niet uit verveling hoeven te gaan eten.

Maar hoe weet je of er geen eekhoorns met overgewicht zijn? Weet jij hoe breed een gezonde eruit hoort te zien? Misschien zijn alle die wij zien wel dikker dan goed voor ze is...of dat alle die wij zien ongezond dun zijn... Ik zou echt niet weten wat de gezonde norm is bij eekhoorns.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij zijn ze er allemaal hetzelfde uit..En ik neem aan dat het gezonde beestjes zijn die ik zie..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat die jij ziet redelijk gezond zijn. Erg ongezonde, zie je waarschijnlijk niet veel rondrennen.
Maar misschien heeft de gemiddelde eekhoorn wel licht overgewicht, en zijn alle die wij zien wel iets dikker dan goed is. De gemiddelde mens heeft dat tenslotte ook, en als buitenstaander zou je dus niet weten of de wat dunnere mensen gezond zijn en de dikkere obese, of dat de wat dikkere gezond zijn en de dunnere te mager.
De eet behoefte, c.q vraag en aanbod is veel evenwichtiger dan bij de mens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Odat ze zich niet te barsten vreten,zoals gedomesticeerde dieren,die door mensen worden gevoederd. Als in het wild levende dieren voldaan zijn,houden ze op met eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dieren altijd het montignac dieet volgen.
Nooit vetten met koolhydraten.

Toegevoegd na 7 minuten:
of andersom natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In 't wild is er geen fastfood. Is ook niet nodig, een eekhoorn kan de pizaboer niet bellen.
jc54
14 jaar geleden
Eekhoorns met overgewicht bestaan wel, maar vaak op plekken waar ze worden verpest met voer dat ze van mensen krijgen. Als je bijvoorbeeld in Battery park in New York loopt zie je genoeg eekhoorns met overgewicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dieren in het wild hebben altijd een gezond gewicht. Dat komt omdat ze luisteren naar hun lichaam, alleen eten wanneer ze honger hebben, de hele dag beweging hebben en zich niet laten verleiden door trek omdat ze een macdonalds of een oliebollenkraam tegenkomen. Anders is dat met dieren met of in de buurt van mensen leven. Zij komen deze verleidingen wel tegen of krijgen koekjes van het vrouwtje omdat deze van mening is dat het anders zielig is voor het hondje. Eekhoorns leven meestal in het wild, maar een eekhoorn als huisdier kan best te dik worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft zoals hierboven gemeld niet alleen met de voeding te maken maar ook met het feit dat te dikke dieren eerder ten prooi vallen aan roofdieren.