Als je bijv. in de Hoogvliet of Albert Heijn een product koopt van 0,88 eurocent. Waarom moet je dan 0,90 cent betalen?

Het is al een tijdje zo het gebruikt dat supermarkten zoals de Hoogvliet en Albert Heijn, de 1 en 2 eurocent niet meer gebruiken. Als je een product koopt van 0.88 eurocent, waarom vragen ze dan 0.90 eurocent en geven ze geen 2 eurocent terug?

Waarom 'stelen' ze die 2 extra cent, ondanks het een wettig betaalmiddel is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Omdat 1 en 2 cent niet meer worden geaccepteerd in de winkels in Nederland
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan er wel mee betalen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet overal accepten ze die munten..
Dus niet waar wat je zegt over dat je ermee kunt betalen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je KAN er wel mee betalen, winkeliers zijn VERPLICHT ze aan te nemen, al doen ze het anders voor.
Echter je kan natuurlijk bijv niet met 100 eurocenten betalen, maar kleine hoeveelhed.en zoals 3 eurocent zijn ze wel verplicht het aan te nemen
Het is voo r de supermarkten te duur om die kleine muntjes in de kassa te houden, is het argument. Overigens: Bij 87 en 86 cent krijg je die centen van de supermarkt cadeau. Slim inkopen dus, zodat je niet op de 88 of 89 uitkomt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om dat het afgerond wordt , in dien je iets koopt voor zeg 1.92 betaal je 1. 90 en bij 1. 93 betaal je 1.95 tja in landen om ons heen zoals Frankrijk zijn nog wel de 1 cent en 2 in gebruik . In de (gelukkige ) gulden tijd werd de cent trouwens al af geschaft . Ja supers maken er lijkt het wel misbruik van , ja het staat goed koper om € 1. 98 dan gelijk €2.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoeft geen 90 cent te betalen!
Je kunt met je bankpas gewoon 88 cent betalen.