waar kan ik traditionele salami bestellen?

Is er een Nederlandse site waar je als particulier een traditionele salami met dat witte schimmelvelletje kan bestellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (3)

Het lijkt me inderdaad makkelijker om deze bij een traiteur of goede slager of supermarkt te kopen. Maar als je de salami per se online wilt kopen dan hierbij twee internetsite:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij de groothandel sligro kwam ik jaren geleden, kon je de beste salami kopen met het witte velletje..
nu ongetwijfeld te bestellen: http://www.sligro.nl/

Toegevoegd na 37 minuten:
nog een goede salami-leverancier:

informatie uit bron (fontijn):

SALAMI
WIST U DAT ...
de Felino salami een traditionele worst is uit het gebied van Parma. De salami wordt gemaakt van de beste en magerste stukken van het varken van uitsluitend Italiaanse oorsprong. De Salame Felino wordt al sinds 1800 in het gebied rond het
dorp Felino geproduceerd. Het ondergaat een rijpingsproces van ruim 60 dagen. Dankzij de bijzondere zorg in de keuze van het gebruikte vlees en de ervaring van het Huis Maletti is de Felino salami een uitzonderlijk product met een delicate smaak.

http://www.fontijn-vlees.nl/pdf/Naturalia-Italiaanse-specialiteiten.pdf
info@fontijn.eu
tel.0292-484754 / fax. 0292-481933

Toegevoegd na 4 uur:
nog een adres, nu voor hongaarse specialiteiten en een daarvan is natuurlijk salami!

uit onderstaande bron:
Pick Winter Salami 250 gram €4,95
Wordt binnen 5 werkdagen verstuurd

De wereldberoemde Pick Winter Salami wordt als sinds 1869 uitsluitend van natuurlijke ingrediënten geproduceerd. Dit gebeurt volgens een recept dat angstvallig geheim wordt gehouden en doorloopt procedures die door de Salami Meester worden gecontroleerd. hij is de enige persoon die de geheimen van de productie kent.

Het product dat gemaakt wordt van de meest delicate vleesproducten wordt daarna gerookt boven een vuur van gedroogd beukenhout. Vervolgens krijgt de salami, onder de continue supervisie van de Salami Meester, zijn unieke smaak en voorkomen in een periode van 100 dagen.

Bovenstaande prijs is gebaseerd op de 250 grams uitvoering.

http://www.lekkersuithongarije.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"als" particulier ... de vraagsteller had het over zichzelf.
http://www.jungborn.nl/

Hierboven staat mijn adresje waar ik altijd de heerlijkste worst en vleeswaren bestel. Ze hebben ook heerlijk Bündner fleisch én heerlijke zwiebel-schmalz (reuzel met uitjes) zo lekker om rode kool mee aan te stoven!
Het bedrijf verkoopt vele Duitse producten en die zijn me een partij lekker!!Ze hebben ook Franse- en Duitse salami soorten en vooral de pijnboompittensalami is hier erg lekker van. Hierboven was al een antwoord dat verwees naar Italiaanse salami, dus daarom geef ik de optie van andere landen zoals de Franse-, Duitse- en partysalami in de vorm van bretzels die ook erg lekker is.
Klik maar eens bij het vakje 'culinair' bovenin en dan op .

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is eigenlijk een bedrijf met veelal Zwitserse specialiteiten en veel in kloosters gemaakt, dus vaak ambachtelijk.
amc