Dat is een laagje gelatine. Daardoor raakt het vlees beter gebonden. Als het er niet omheen zat, dan zou het gauw uit elkaar vallen.
Amadea
11 jaar geleden
Roompaté wordt gegoten in een soort bakvorm. Daaroverheen gaat een laagje aspic (een soort gelatine). Daardoor komt de paté niet meer in aanraking met zuurstof en verkleurt daardoor niet.

Het is ook gewoon voor de smaak. Bij handgemaakte paté gebruikt men ook vaak lapjes spek.

Toegevoegd na 4 minuten:
In de aspic doet men wel eens kruidentakjes, peperkorrels of andere versieringen.
Plaatje bij antwoord
bamibal
11 jaar geleden
gewoon niet opeten het is vies en vet.