Wat kan ik het best eten voor het fitnessen?

Ik weet dat eiwitten belangrijk zijn, maar welk voedsel dan precies? Soms werk ik even een paar eierkoeken maar binnen. Het liefst gebruik ik geen noxi pro en dat soort dingen, dus poedertjes.

Weet jij het antwoord?

/2500

Witlof met slagroom en eieren, witlof voor de vitamines, slagroom voor de suikers, en eieren voor de eiwitten Toegevoegd na 1 dag: Het moet wel gesuikerde slagroom zijn anders kun je beter de slagroom weglaten

Bronnen:
nl.wikipedia.org

Goed eten voor het sporten heeft veel invloed op je prestatie. Je lichaam heeft een bepaalde hoeveelheid van bepaalde stoffen nodig om optimaal te kunnen functioneren. Het best is als je weinig vet eet gematigde hoeveelheid koolhydraten, proteïnes, weinig vezels en vloeistoffen. Zie de bron voor meer informatie. Toegevoegd na 1 uur: Eet ook niet te veel voor het sporten, want dan gaat veel van je bloed (inspanning) naar je maag en minder naar je spieren.

Bronnen:
http://www.goedgevoel.be/gg/nl/292/Sportti...

Wel sporters eten veel pasta! En een lekkere spaghetti smaakt altijd!

Wanneer ga je sporten, wanneer eet je, en wat eet je? Iedereen sport graag op zijn of haar eigen tijdstip. Met deze tips kan je makkelijk inschatten wanneer je sport en wanneer je moet eten. ’s Ochtends sporten Als je ‘s ochtends gaat sporten is dat het beste om 1 à 2 uur voordat je gaat sporten een licht ontbijt te eten. Dit ontbijt kan het beste bestaan uit: 1. Voor helft eiwitten 2. Voor de helft uit koolhydraten. Voorbeeld: een goed voorbeeld is magere yoghurt met muesli en eventueel wat fruit, maar brood met zoet beleg (appelstroop of jam) en magere vleeswaren (kipfilet, rosbief, ham) is ook goed. ’s Middags sporten Als je aan het eind van de middag gaat sporten: - Voor het sporten: een half uur voor het sporten beginnen met een lichte koolhydraatrijke snack (ontbijtkoek, eierkoek, banaan, appel). - Na het sporten: vul je energie na het sporten aan met bvb. een glas magere zuivel. - Eetenstijd: eet een warme maaltijd. Vul je energie aan met deze maaltijd. (vlees/vis, aardappelen/rijst/pasta en groente met een bakje magere yoghurt als toetje). Zo heeft je lichaam genoeg energie om het sporten vol te houden maar ligt je eten niet te zwaar op de maag. Eet niet een grote maaltijd vlak voor het sporten, want dat voelt oncomfortabel en 'zwaar.' Je voelt je bovendien futlozer. Een goed moment om te sporten is eind van de middag, begin van de avond. Dus om 17:30 of 18:30. Ga dan een uurtje sporten want dan kan je je energie aanvullen met de avondmaaltijd Twee vliegen in een klap. ’s Avonds sporten Als je ‘s avonds na het eten wilt sporten: - Eet 2 uur van tevoren je warme maaltijd. - Na het sporten: je kunt voor een lichte snack gaan (bakje magere yoghurt met fruit). Dan is er nog genoeg tijd voor je lichaam om je voedsel te verteren en om te zetten in energie. Als je dan na het sporten weer thuiskomt kun je een lichte snack eten waardoor lichaam herstelt. Voor het eten sporten is dus wat handiger omdat je daarna gelijk met de avondmaaltijd je energie kan aanvullen. Toegevoegd na 1 minuut: http://www.fitnessportal.nl/Lichaam/Voeding/Tips-over-eten-voor-en-na-het-sporten.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100