Klopt het dat bij het Beter Leven Keurmerk 1 ster is te vergelijken met scharrel, 2 sterren met vrije uitloop en 3 sterren met biologisch?

Er is een keurmerk van de Dierenbescherming: het Beter Leven Keurmerk. Het heeft 3 sterren. Maar is het ook precies zo dat 1 vergelijkbaar is met scharrel, 2 met vrije uitloop, en 3 met biologisch? Of ligt dat toch anders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat klopt wel zo'n beetje.

Ster 1 bij kippen (bij elk dier is het anders) geldt voor: meer tijd om te groeien (56 dg), om een langzamer groeiend ras, een stal met daglicht en voorzien van strooisel, graan wordt gestrooid en er zijn strobalen. Verder minimaal 8 uur per dag toegang tot een ruime overdekte uitloop en de bedwelming is met CO2 gas. Een soort scharrel inderdaad.

Ster 2 is precies hetzelfde behalve dan dat ze uitloop hebben in de open lucht.

Ster 3 is inderdaad biologisch, uitloop in de open lucht voorzien van beschutting van bomen, struiken etc, ze leven 80 dagen.