Is een grape fruit ergens goed voor, als je het eet?

Het is gezond, maar is het ergens anders goed voor?:) want ze zeggen bij wortels dat je mooie ogen krijgt. Vroeg ik me gewoon af:)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Het schijnt goed te werken als je gewicht wilt verliezen:

"Maar is de grapefruit ook gezond? Jazeker is het antwoord. Dit komt doordat de grapefruit voor een groot gedeelte uit water bestaat en dus voedingsstoffen goed kan transporteren door het lichaam. Ook is het water betrokken bij de regulering van de lichaamtemperatuur. De grapefruit is ook gezond, omdat ze vitaminen, mineralen en voedingsvezels bevat, die een belangrijke functie hebben bij het functioneren van de darmen. Verder bevat de grapefruit weinig calorieën: 30 kcal per 100 gram .
Qua voedingsstoffen is de grapefruit dus gezond, maar wat doet ze voor u als u wilt afvallen? Dan bevordert de grapefruit dit proces. Neemt u iedere dag een grapefruit of drinkt u grapefruitsap, dan zult u sneller en meer afvallen. Dit komt doordat er een stofje in de grapefruit zit, dat ervoor zorgt dat uw bloedsuikerspiegel lager blijft voor en na een maaltijd. Uw lichaam kan dan gemakkelijker de calorieën van de maaltijd gebruiken als energie, in plaats van ze om te zetten in vetten."

http://www.watisgezond.net/grapefruit-gezond/

Toegevoegd na 3 minuten:
En dan de andere kant van het verhaal, iets waar mijn moeder ook last van heeft, die mag geen grapefruits meer eten:

"Grapefruit is ongezond : er ontstaan vaak problemen
door omdat grapefruit de werking van vele belangrijke
geneesmiddelen verstoort. De belangrijkste problemen
ontstaan bij cholesterolremmers, bloeddrukverlagers en
viagra. De stof 6,7-dihydroxybergamottin (DHB) remt het
leverenzym CYP3A4 welke deze geneesmiddelen afbreken. "

http://www.waterwereld.nu/grapefruit.php

En dan nog een derde iets: Grapefruit is erg slecht voor je gebit.
Jaren geleden at ik één grapefruit per dag, gewoon puur, zonder suiker.
Toen ik bij de tandarts kwam vroeg hij me of ik soms veel frisdrank dronk, omdat mijn tanden "afgevlakt" raakten.
Ik ontkende, want ik dronk zelden tot nooit frisdrank.
Ik vertelde dat ik wel elke dag een grapefruit at, volgens de tandarts was dat de boosdoener.
Ik ben terug gegaan naar 1 grapefruit per week.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Diverse kanten belicht. Mooi antwoord! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heel goed uitgelegd, ik mag ze ook niet in verband met medicijnen +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grinnik, voor zover ik weet gebruikt mijn moeder ook geen viagra.
Ze zit aan de thyrax-tabletten voor schildklierproblemen en volgens mij zat daar een probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed en uitgebreid antwoord en '+' Wel een kanttekening. Als je een grapefruit eet of sap drinkt en je eet daarna brood en melk, zoals ik vanochtend deed en heel vaak doe, dan wordt dat zuur geneutraliseerd en richt het geen schade meer aan. Hetzelfde geldt trouwens ook voor sinaasappels en zelfs mandarijnen en zeker citroen!

Andere antwoorden (2)

is een goede vetverbrander en gezond natuurlijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, de totale capaciteit van anti-oxidanten in de grapefruit is zeer groot, veel groter dan sinaasappels, tomaten en appels. Deze anti-oxidanten zorgen ervoor dat hart- en vaatziekten worden voorkomen.
De grapefruit heeft cholestrolremmende eigenschappen welke ervoor zorgen dat de cholestorol- en bloedvetwaarden aanzienlijk verbeteren als er dagelijks een grapefruit wordt gegeten.
De schil van de uitgeperste grapefruit kan over ruwe ellebogen worden gedraaid waardoor deze zachter worden.
De grote hoeveelheid vitamine C en kalium kunnen katers tegen gaan.
Lypoceen, de kleurstof die de grapefruit kleurt, beschermt tegen tumoren en kanker en in het bijzonder prostaatkanker
De grapefruit werkt ontstekingsremmend als deze wordt gebruikt op wonden.
De grapefruit kan helpen tegen galstenen.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://eten-en-drinken.infonu.nl/producten/40421-grapefruit-tegen-overgewicht-en-diabetes.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een goeie tip over die grapefruitschil! Dank hiervoor dus ook een '+'. Haal ik weer weg als net niet werkt ;)
Verder is het al een goed antwoord :)