Hallo, Wie heeft voor mij het recept voor Vlaardingse ijzerkoekjes,ik veel gezocht maar niemand heeft het tot nu toe.??

het moet met een ijzer maar ik denk dat het zonder ook wel kan

Weet jij het antwoord?

/2500

1 kilo bloem 1 kilo bruine bastaard suiker 2 pakjes bleu band margarine 10 pakjes vanille suiker 2 a 3 eieren Ongeveer 1 liter water Kaneel , Bereiding: Het water aan de kook brengen en hier de suiker en vanille suiker in oplossen, Goed laten afkoelen, Boter apart smelten, Het afgekoelde suikermengsel, de eieren, en de gesmolten margarine, in gedeeltes aan de bloem toevoegen, Dit roeren tot een dun beslag, Tijdens het bakken kun je eventueel nog wat water toevoegen om het beslag dun te houden, Bakken: Het knijpertjesijzer moet goed heet zijn IJzer invetten met boter of olie Lepel deeg in het ijzer doen Oren van het ijzer goed aandrukken Bak de koekjes ongeveer 3 minuten aan een kant. Draai ze om met een palletmes en bak nog 2 minuten aan de andere kant. Let op het vuur. Regel het af en toe bij als het wat te hard of te zacht gaat (al doende leert men). Laat de koekjes afkoelen op een rooster.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100