Wat kan de reden zijn van een wokbrander waarvan de waakvlam steeds uit gaat?

Hallo,

Ik heb momenteel een wokbrander waarvan de waakvlam steeds uit gaat nadat ik de wok erop zet. Het gaat dus uit voor of na het koken (en niet tijdens het koken). Hoe kan dit en bij welke instantie kan ik het beste terecht om het te laten controleren?

Bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het verhaal is niet helemaal duidelijk, maar gasbranders die spontaan uitgaan zijn meestal het gevolg van een kapotte thermokoppel (beveiliging die moet zorgen dat het gas niet blijft stromen als het apparaat uit is). Als die thermokoppel om welke reden dan ook onvoldoende warm wordt, gaat steeds je gas uit. Je kunt dit onderdeel bij de meeste fabrikanten van gasapparatuur vaak wel nabestellen, maar 'laten controleren' is ene beetje lastig, of je moet er een loodgieter (gasfitter ? electricien ? Iemand die verstand heeft van dergelijke apparaten) ofzo voor aan de deur laten komen, maar dat kost een stuk meer dan een thermokoppeltje...... Wellicht een technische buurman / broer / zoon / vader / huisgenoot ?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100