Dat spul wat om kokosnoten, pistachenoten en walnoten etc. zit. Is dat een soort hout?

Ik geloof onmiddellijk dat het officieel geen hout is. Waarschijnlijk volgens de definitie dat hout van boom gemaakt is ofzo. Maar het lijkt er wel heel erg op.
Maar is er echt een verschil van materiaal en/of structuur? Zoja, wat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens deze uitleg wel http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20100701025703AAqyrTo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok, thanks. Het heeft dus inderdaad veel weg van hout!

Antwoorden (2)

De schil of bast van een walnoot is hard en idd houtachtig, terwijl die van een kokosnoot veel zachter en vezelig is.
Van een kokosnoot schil worden nog allerlei producten gemaakt, terwijl die van de andere noten alleen nog maar in de open haard oor leuke effecten zorgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plantkundig gezien is een noot het zaad van een boom.
Ze worden ook wel dopvruchten genoemd omdat we bijv. noten doppen als we de schil eraf halen. De schil is nl. de dop. Het is inderdaad een houtachtig omhulsel.

Hout is echt meer het harde, door de bast en schors beklede weefsel van stammen en wortels van bomen en struiken. Je kunt hout dan ook in plakken zagen.
De bast van het zaad van een notenboom, de notendop dus, is niet meteen hout te noemen, maar het weefsel zit er dicht tegenaan en heeft dan ook vaak een dergelijke harde structuur met houtachtig weefsel.
amc