(wegwerp)Maaltijdbakjes voor in de magnetron, waar kan ik die vinden?(zie toelichting)

Ik ben momenteel heel druk met van alles en wil daarom een x aantal maaltijden bereiden en invriezen. Ik heb daar dus magnetronbakjes voor nodig. Om het op te warmen, magnetronfolie heb ik al.

Weet iemand waar ik deze in een minimale oplage kan kopen?(vele internetshops willen dat je er meteen 500 st of zoiets neemt. En dat vind ik ook weer overdreven;-))

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Tip: bewaar de bakjes van de chinees. Die zijn vaak diepvries, magnetron en vaatwasser bestendig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je zelf geen tupperware doosjes in de kast staan? Niet echt wegwerp, maar prima te gebruiken in de magnetron.

Het beste antwoord

Wibra, ik weet niet eens meer hoe goedkoop, maar heel goedkoop (gaat in setjes van 4, afh van formaat). Je kan ze zelfs in de vaatwasser doen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Erg late reactie, maar GV was een beetje in de vergetenheid geraakt hier:)

Andere antwoorden (2)

Trek iemand aan z'n mouw die een Sligro of Macropas heeft, daar kun je ze zeker kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste diepvriesdozen gaan ook in de magnetron. Niet duur zijn ze bij Marskramer, Xenos, de Hema en bij Blokker.

Ik bewaar zelf ook vaak de magnetronbestendige doosjes waarin de Chinees de afhaalmaaltijden verpakt. Zolang ze niet van alufolie zijn, kunnen ze meestal prima in de magnetron. Het staat ook vaak in de bodem geprint.(bij onze Chinees althans)
Wat ook een goede tip is: de diepvriesdozen waarin het roomijs verpakt is. Ze hebben meestal ook een goed sluitend deksel en zijn ook vaak wat groter. Perfect voor soepen en grotere maaltijden/resten. Is het ijs op, bewaar de doos dan. Die is lekker stevig en kan zowel in de vriezer als in de magnetron.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk, dat zijn volgens mij alle mogelijkheden de ik zelf ook gegeven zou hebben. Plusje dus. Oh, en minimale aanvulling: vooral pasta en rijst kun je ook goed in zakjes invriezen, dat scheelt weer ruimte. (Gewone boterhamzakjes zijn niet zo geschikt, maar speciale diepvrieszakjes kun je in alle formaten kopen bij elke supermarkt, inclusief blokker, hema, etc.)
amc
11 jaar geleden
Goede aanvulling. Ik neem zelf altijd de zip-lock zakjes om losse groenten/vruchten zo droog mogelijk in te vriezen. Af en toe even doorkneden en ze blijven los om te strooien zoveel je wenst. Zak weer dicht en terug in de vriezer.