Hoe lang is ham ongeveer houdbaar? (zie beschrijving)

We hebben thuis in de koelkast Yorkham (van de Albert Heijn) liggen, de teminste houdbaar tot is 5 juli, is dat nu nog goed eetbaar, de teminste houdbaar is altijd heel kort, maar ik vraag me af of het nu echt niet meer te eten is, het ziet er nog goed uit, en het is sonde om het weg te gooien, maar het is wel al dik 2 weken terug.

Onze koelkast staat op 3 graden, erg laag dus, ik weet niet of dit nog wat uit maakt.

Bedankt voor jullie hulp!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
24.7K

Het beste antwoord

Veel mensen gooien producten weg die over de THT-datum zijn. Dat hoeft niet per se, in tegenstelling tot bij de TGT-datum. TGT staat voor ‘te gebruiken tot’, THT voor 'tenminste houdbaar tot'. De THT-datum is de datum tot welke de fabrikant een goede kwaliteit van het product garandeert. Na deze datum kan het product anders smaken of er anders uitzien, maar het kan nog prima worden gegeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou het eerst goed ruiken, stukje proeven en wat ook een hint is: laat je kat of hond een stukje proeven. Bij tgwijfel zeer zeker niet doen: voedselvergiftiging kan heel vervelend zijn...
Maar veel producten zijn langer houdbaar (korter gebeurt ook wel eens).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja hoor die ham is nog best goed,die tht datum zegt niks,kan alleen zijn dat de smaak iets minder wordt,maar daar merk je nu nog heel weinig van,tht datum houdt alleen in dat de fabrikant de smaak garandeert tot die datum,vroeger stond nergens een tht datum op,toen werd er niks weggegooid en zijn we er wel door grootgeworden,tht zegt alleen ten minste tot,alleen voor de smaak verder niks.je kunt het ook nog in plakjes in de vriezer doen,dan is het na 12 maanden nog niet bedorven