Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je zachte geitenkaas invriezen (bv. bettine blanc)? En als je hem kunt invriezen, hoe lang blijft hij dan goed?

Ik heb een rol geitenkaas van een kilo, maar dat krijg ik niet snel opgegeten, vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zachte geitenkaas kun je prima invriezen. Je kunt het overigens zeker drie maanden bewaren in de vriezer.

Toegevoegd na 35 seconden:
http://www.culinette.nl/zachte-geitenkaas-raspen/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het vocht zet uit, waardoor de kaas in allemaal stukken barst.

Met geraspte kaar heb je daar geen last van.

Zie ook:

Toegevoegd na 1 minuut:
geraspte kaas*
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is wel heel jammer, de geitenkaas komt er na een tijd in de vriezer niet zo lekker uit.. misschien maar een geitenkaas-feestje geven? met allemaal verschillende hapjes geitenkaas ? ;) haha
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak er gewoon lekkere quiche van, doe die in stukken en vries deze in! Met onderstaand recept kun je dus 4 quiches maken.

500 gram spinazie
250 gram geitenkaas
200 gram worteltjes
3 eieren (eventueel met scheutje room of melk)
cashewnoten
bladerdeeg

Wortelen koken en in dunne schijfjes snijden, de spinazie koken of bakken en goed uitwringen/afgieten. Bladerdeeg in de vorm doen en instructies op de verpakking volgen. Wortelen en spinazie in de boden schikken en een beetje cashewnoten eroverheen doen. Eieren klutsen in een grote kom (al dan niet met room of melk) en met een vork vermengen met de geitenkaas. Het mengsel over de groentjes gieten, zachtjes aandrukken en bestrooien met nog wat nootjes. Voor 20 minuten in een voorverwarmde oven op 200graden. Na het afkoelen in vier stukken snijden, deze in folie inwikkelen en zo de diepvries in!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding