Dit is een marinade die veel in Zuid-Afrika gebruikt word, om ree,hert en ander wild te marineren, om vervolgens het vlees te BBQ'en of te grillen.(hoeveelheden voor 12 chops)

100 ml. zonnebloem olie
20 ml. citroensap
100 ml medium cream sherry
200 ml. Cranberry gelei
1 of 2 tenen geplette knoflook
1 theelepel gedroogde thym
2 theelepels zout
vers gemalen zwarte peper

Meng de knoflook/thijm/olie/ citroensap met elkaar en marineer hierin de hertenkroon 3 uur.
Droog het vlees af, en bestrooi met zout en peper.
Grill het vlees ongeveer 15 min. Naar smaak meer/minder.
Besprenkel het vlees de laatste minuut met de sherry.
Dien het vlees op met de Cranberry saus - gepofte aardappel en rode kool.Of bijlagen naar eigen keus.

Succes.