Hoeveel cafeine zit er cola ten opzichte van koffie?

ik hoor veel mensen klagen over de cafeine in koffie... Nu zit er in cola ook cafeine en daar hoor ik bijna niemand over... Zelfs een kennis van me die geen koffie drinkt ivm cafeine (heeft er zooooveel last van) drinkt wel zo een fles cola weg... Nu vroeg ik me af hoe dat zit, zit er in cola dan veel minder cafeine dan in koffie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
17.2K

Het beste antwoord

Cafeïnegehalte van een groot aantal producten

1 kop thee (Engelse Melange) 30 mg
1 kop Rooibos 0 mg
1 kop koffie 80 mg
1 kop cafeïnevrije koffie 3 mg
1 kop oploskoffie 60 mg
1 glas cola (250 ml) 20 mg
Chocolade (30 gram) 5-25 mg
Sommige pijnstillers (tablet 200 mg) 50 mg

Toegevoegd na 8 minuten:
Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Cafe%C3%AFne zijn de getallen weer net iets anders, maar het zijn natuurlijk gemiddelden.

Energiedrankjes zijn 80 mg per blikje van 250 ml.
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet je hem ook voor drankjes als red bull?