Hoe kan ik zelfgemaakte bladerdeeghapjes het beste invriezen?

Ik dacht zelf eerst los op een bakplaat en daarna bij elkaar in, maar is dit goed?

Toegevoegd na 3 minuten:
O ja, en dan ongebakken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.4K

Het beste antwoord

Hm.. Je moet zowieso zorgen dat het gebakt niet sterk kan uitdrogen. Ik zou ze in een diepvrieszak doen, en dan het gehaal op een snijplanke oid in in de vriezer leggen. Als je ze op de plank netjes uitspreid, kan je ze na invriezen gewoon bovenop en door elkaar hebben liggen. Maar als ze bij het invriezen tegen elkaar aan liggen kan je niet zonder hapjes kapot te maken een deel van de hapjes uit de zak halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eerst af laten koelen tot ze stevig genoeg zijn om op te pakken. Dan voorzichtig in een diepvriesdoos doen en invriezen.
Gaat prima! (spreek uit ervaring)

Voor gebruik:
In de koelkast laten ontdooien en weer even opbakken in een voorverwarmde oven (225 graden).
Niet in de magnetron ontdooien!

Toegevoegd na 13 minuten:
Na je toevoeging:
Onbereid bladerdeeg moet je eerst los invriezen. Als ze bevroren zijn, kun je ze bij elkaar in een diepvriesbak of -zak doen.
Je kunt de bereide hapjes ontdooien door ze los van elkaar op de bakplaat te leggen en de 'normale' baktijd iets te verlengen.

Toegevoegd na 19 minuten:
Los invriezen kan op een met folie afgedekte bakplaat, maar je kunt de bladerdeeghapjes ook met voldoende tussenruimte in een diepvriesbak leggen en in de vriezer plaatsen. Als ze maar echt los liggen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe ze altijd in een diepvriesdoos, wel met tussenruimtes zodat ze niet tegen elkaar aanliggen.Als ik een laag heb, doe ik er een laag bakpapier op en daarop weer hapjes met tussenruimte. Zo kan je er best veel in kwijt en het eruit halen gaat gemakkelijk.
amc