Wat gebeurt er als je een gekookt ei gaat bakken?

Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je een gekookt ei gaat bakken. Is dat überhaupt wel mogelijk?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie antwoorden. Ik ben echter niet duidelijk in mijn vraag. Ik bedoel eigenlijk wat er gebeurt als je een gekookt ei eerst in partjes 'snijdt' en vervolgens bak in een pan met boter.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
6.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan het zélfs frituren! Héérlijk. Hardkoken dat ei, en dan laten afkoelen, en in de frituurpan tot het ei goudbruin is. Lekker hoor!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ehm, wel zonder schil natuurlijk ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar aanleiding van je toevoeging: het plakje zal waarschijnlijk uit elkaar vallen. Ook dan geldt: goed paneren, misschien lukt het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee, bedankt!

Het beste antwoord

Natuurlijk kan dat. Of het iets lekkers oplevert, is de vraag.
Je zou plakjes kunnen snijden van het ei en die (eventueel gepaneerd) bakken, maar de kans dat het dooierdeel eruit valt lijkt me erg groot.
Probeer het eens uit!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je het ei in zijn geheel in de pan doet, wordt hij vettig van de boter, maar verder gebeurt er weinig. Als je hem heel lang bakt, wordt ie zwart en is ie niet lekker meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan krijg je een gummie ei, kortom: niet lekker!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zal weinig uithalen, het ei blijft in de toestand waarin hij was. Wat je er als extraatje mee zou kunnen doen is een deegjasje erom en 'm frituren. Of rauw gehakt eromheen doen en dat dan bakken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Waarbij je natuurlijk wel het ei eerst gepeld hebt...
Amadea
11 jaar geleden
Dat zal geen probleem zijn. In de Aziatische keuken zijn bekende gerechten waarin een gekookt ei gefrituurd wordt. Wel worden er eerst met een vork of zo kleine, ondiepe gaatjes in het eiwit geprikt. Waarschijnlijk meer om de saus vast te houden dan vanwege het gevaar dat het ei uit elkaar spat.

Als ik dit doe dan kook ik het ei zo dat de dooier nog zacht is want die stolt toch wel als je gaat frituren.
Het resultaat na een minuut of 7 frituren is een mooi bruin gemarmerd ei.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook in de afrikaanse keuken! Héérlijk :)