Ik heb een marsepeintaart gemaakt met bavarois erin. Ik heb de taart in de koelkast bewaard, maar daarna was de cake heel hard, wat doe ik hier aan?

De cake was na het bakken heel luchtig, maar na het bewaren in de koelkast was het niet meer luchtig, maar juist heel hard.

Toegevoegd na 58 seconden:
De cake heeft niet langer dan 1,5 dag in de koelkast gestaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Het beste lijkt mij hem buiten de koelkast te laten bekomen van de koude.
Niet in de magnetron stoppen! Bavarois smelt als je hem in de oven doet, die taart, dus is even opwarmen denkelijk een verkeerde move. Als alles op kamertemperatuur is ( dan is de boter in de cake ook weer "normaal"), zal de taart vast weer mooi en goed eetbaar zijn. Ik duim voor je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je het in een doos of plastic gedaan? Wanneer je het niet hebt gedaan dan kan het daar door komen.
Wanneer je het een tijdje uit de koelkast laat wordt het dan iets zachter?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Marsepein is wat we noemen hygroscopisch, of te wel, vocht aantrekkend, zoals zout en suiker. Ik denk dat de marsepein het " vocht" uit de taart heeft geabsorbeerd, waardoor de taart droog, dus hard is.