Wordt je van gelatine dik?

Oftewel past het in een dieet. Natuurlijk met mate eten.
Maar vroeg mij af of het kalorie- arm of rijk is.
Ik eet het graag als broodbelegsel met stukjes groente.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gelatine op brood? Als in, gelatine die je gebruikt voor oa toetjes een taarten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar wel meer dan die 1 kcal per 100 gram zoals in het antwoord staat.
amc
11 jaar geleden
Je bedoelt de groenten aspic. (worteltjes,bloemkoolroosjes,rode paprika als vierkant blok in aspic, (bouillon met gelatine)waar plakjes van worden gesneden. Smaakt fris en een beetje zurig, toch?
Wij vinden het hier ook heerlijk, vooral mijn zoon is er gek op. Heeft heel weinig kcal en is één van de magerste belegsoorten, zo niet dé magerste.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er moet dus geraden worden, wat vraagsteller met
"gelatine" bedoelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is gelatinepoeder.
Dat strooi ik op mijn brood.
Met stukjes wortel.
...........is dat duidelijk? Oh nee:
Gelatinevelletjes.
Daar beleg ik mijn brood mee.
Al dan niet geweekt.............
Ritsuka
11 jaar geleden
1 voedingsmiddel maakt je niet dik, het gaat er om wat je verder allemaal eet. Kcal die je eet, en kcal die je verbrand.
Dat is theorie, praktijk is iets moeilijker, maar dit kun je een beetje aanhouden.
Als het past in je voedingsschema, en je krijgt verder alle benodigde voedingsstoffen binnen, kun je het prima eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ham in aspic. verschrikkelijk vies. dat mensen die azijn op hun brood lekker vinden !

Antwoorden (3)

gelatine is caloriearm.

100 gram gelatine bevat 1 kcal.

ter vergelijking:

100 gram chocola ( melk) bevat 530 kcal
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En een bijkomend voordeel: gelatine is goed voor nagels en haar!
Het is denk in één van de - of misschien wel hét magerste wat je op brood kunt doen. Je bedoelt namelijk de groente aspic en als beleg heeft dit slecht 62 kcal.

Het enige dat er inzit zijn; 8.00 eiwit, 6.00 koolhydraten en 0,70 vet.
amc
11 jaar geleden
100 gram gelatine bevat 366kcal
100 gram oetker gelatine bevat 352 kcal

Gelatine wordt opgelost in 5 tot 7x zoveel water
dus met 100 gram gelatine maak je 500-700 gram gelatinepudding (zonder andere ingredienten)
Per 100 gram gelatine (drilpudding) is het dan 73-52kcal.

voor groente in aspic wordt 62kcal gerekend. Groenten bevatten erg weinig kcal dus als je uitgaat van 100gr gelatine op 700gr. water + groenten kom je ongeveer op 62kcal per 100 gram