Hoe kun je de nodige zelfdiscipline verkrijgen om je slechte eetgewoonten om te zetten in goede eetgewoonten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk door alleen maar gezond voedsel in huis te halen. Weekmenu plannen met bv 2x rijst/groenten en 2x groenten/aardappels en 2x pasta/groenten met mager vlees er bij en een dag iets van frietjes en sla. Het meeste kun je al van tevoren in huis halen. Maak er geen gewoonte van om elke avond te snaaien met chips of zo, maar pak fruit of yoghurt of eens een zakje snack a jacks. Probeer het maar eens, maandag is een mooie dag om er mee te beginnen :)

Natuurlijk kan je voldoende zelfdiscipline krijgen om slechte gewoontes af te leren. Er zijn toch genoeg mensen die afkicken van een verslaving. Probeer het eerst zelf, daar zijn wel manieren voor (jezelf een beloning geven als je een doel hebt bereikt, bijv.). Maar als dat niet lukt, zoek dan professionele hulp. Je bent per slot van rekening ook maar een mens, en een mens mag best zwak zijn. Maar zoek dan heil bij een expert (in jouw geval een diëtist, lijkt me). Succes ermee.

Als je maar genoeg problemen krijgt ten gevolge van je slechte eetgewoonte, ga je vanzelf discipline opbrengen om je eetgewoonte te veranderen.

Alle gewoonten zijn slecht...Maar dan ook allemaal... Dus LEER wat goed is en doe vervolgens wat je geleerd hebt... Zo heb je lopen geleerd... Is lopen een gewoonte? Nee toch... Je zet het in zoals je het geleerd hebt, je mag het lopen gebruiken om ergens te komen... Zo ook met eten, leer het en zet het in om te komen daar waar je wil... Lijkt je dat niet veel beter dan een oude gewoonte voor een nieuwe om te wisselen?

Naar een dieetist gaan,dan heb je een stok achter de deur.

Zelfdiscipline krijgen... Tja, dan heb je wat, dat begint bij motivatie en is deze echt aanwezig? Vind je het lastig om discipline te houden, kun je kiezen voor een stok achter de deur. Zo is er tegenwoordig op internet veel te verkrijgen. Op Twitter is een gewichtsconsulent die mensen een stok achter de deur houd door op Twitter steeds te letten op de voeding van de persoon die bij hem is als cliënt. Maar je kan ook bij jou in de buurt misschien kijken wat bij je werkt; wellicht ben jij wel iemand die meer van het fysieke deel houd; dus echt in contact zijn ipv online. Daarnaast moet je voor jezelf willen gezond te eten en niet voor iemand anders.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100