Is dat gaatje in de deksel van een (to go) koffie beker om uit te drinken of is dat bedoeld voor je roerstokje?

Regelmatig zie ik mensen die koffie gehaald hebben (bij de kiosk bijv) drinken met de deksel op de beker. Ik dacht dat dat gaatje bedoeld was voor je roerstokje? Wie weet hoe het zit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij echt als drinkgaatje. In london loop iedereen met een beker aan de mond.
Vooral in de metro

Het beste antwoord

Dat gaatje is bedoeld om lucht in de beker teo laten als je drinkt. Zonder gaatje geeft het vaak morsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel eigenlijk dat ze drinken uit dat gaatje. Er zit maar 1 gaatje in die deksel toch? Of heb ik iets gemist? ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, er is nog een piepklein gaatje, ik dacht dat je die bedoelde met je vraag. Het grote gat is natuurlijk bedoeld om uit te drinken. Maar als je daaruit drinkt, zuig je de beker vacuum, en daarom zit er altijd een tweede gaatje in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, om uit te drinken dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zo is dat!

Andere antwoorden (4)

Het is bedoeld om uit te drinken. Bijvoorbeeld om in de auto te kunnen drinken zonder morsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het grote gaatje is om uit te drinken, als je het bijvoorbeeld bij een tankstation of kiosk koopt is het natuurlijk zodat je niet knoeit in de auto of trein. het kleine gaatje is voor de lucht, zodat de beker niet samentrekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is het net als de baard van Sinterklaas: slaap hij ermee boven de lakens of eronder?
Uit de gat drinken levert mij altijd geklieder op.Ik hou het er maar op dat het inderdaad een ventilatiegat is. Een roerstokje gebruik ik helemaal niet en dus zijn er voor mij twee opties waarvan de ene niet lekker werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is bedoeld om niet te morsen als je bijvoorbeeld loopt met een beker hete koffie. de koffie blijft tevens langer warm omdat de warmte minder snel verloren gaat