Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe maak je van die kaasstengels. Van die grote zachte. En niet die harde van bladerdeeg?

bij de bakker bij ons in het dorp kan je van die zachte grote kaasstengels kopen. weet iemand een recept?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja en nee, ik heb hier ook wel eens een vraag gesteld over kaasstengels en kreeg allemaal recepten met bladerdeeg, maar dat wordt hard en knapperig in de oven en dat vinden onze kids juist helemaal niet zo lekker.

We hebben het thuis met brooddeeg geprobeerd, maar dat werd op de een of andere manier niet zoet genoeg en is veel werk om zelf eerst deeg te kneden.

De oplossing die we nu hebben gekozen is we kopen blikjes danerolles (of het goedkopere croissantdeeg van albert heijn). Dat deeg snijden we niet over de lijntjes maar in lange slierten. Deze draaien we (of we vlechten 2 dunne slierten in elkaar), bestrijken het met eigeel en dan geraspte kaas eroverheen. 10 minuutjes in de oven en je hebt heerlijke, zachte kaasstengels!

Onze kinderen vinden het leuk om ze zelf klaar te maken en smullen er altijd erg van!

Eet smakelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lijkt me heerlijk. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, dat antwoord heb ik hier al eens gegeven, is echt super lekker!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding