Hoe lang kun je gedecoreerde cake pops bewaren?

Ik wil ze van tevoren maken maar weet niet hoe lang van te voren kan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8K

Antwoorden (2)

Ik neem aan dat je zoete cake pops bedoelt, en dat je geen bederfelijke vulling gebruikt. Onder "bederfelijk" versta ik iets wat je sowieso in de koelkast moet bewaren (b.v. een vulling op basis van slagroom)

In dat geval kan je cake pops net zo lang bewaren totdat het uitdroogt en niet meer lekker is. De buitenkant is vaak een couverture van fondant, en dat is prima houdbaar op kamertemperatuur.
Een vulling op basis van cake, biscuit en dergelijk wordt op den duur taai en hard, maar dat duurt langer dan 1-2 dagen.

Bewaaradvies: donker, koele droge plaats, goed afgedekt zodat het niet uitdroogt, en dan kan je het prima meerdere dagen bewaren. Een harde cijfer durf ik niet te geven, want dat hangt sterk af van de vulling en de couverture, maar met de juiste samenstelling moet zelfs 1 week geen probleem zijn.
Pops met een bederfelijke vulling moet je in de koelkast bewaren, en dan zou ik nooit langer dan 48 uur adviseren. Decoratie kan je beter op het laatste moment aanbrengen, zeker als het suikertjes zijn, anders zuigen ze zich vol met condenswater, worden ze zacht en week, en gaan de kleuren lopen.

Een ander verhaal is natuurlijk of je pops met een lange bewaartijd beter worden... dat denk ik namelijk niet, maar je weet beter dan ik wat je logistiek gezien kan regelen.
(^_^)

Veel succes en veel plezier ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je moet cake altijd zo snel mogelijk opeten, anders droogt het uit. Voordat cake uitdroogt ongeveer 3/4 dagen, misschien iets minder. Cake altijd in een dichte gesloten bak bewaren.