Kan je Gyros alsnog invriezen wat twee dagen in de koelkast heeft gestaan? (is al gebakken)

Toegevoegd na 2 minuten:
Of is dat niet meer gezond...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.7K

Het beste antwoord

Volgens het Voedingcentrum kun je bereid vlees drie tot vier dagen in de koelkast bewaren. Met dit vlees is op het moment van invriezen dus nog niets mis. Gyros is al gekruid en gezouten dit draagt ook bij aan de conservering.
Je kunt dit vlees dus met een gerust hart invriezen en na ontdooien goed verhitten en opeten.
Wel ontdooien in een afgedekte schaal in de koelkast.

Voor meer informatie: zie bron over het bewaren van bereid en rauw varkensvlees.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Tuurlijk kan dat! Na 6 weken ook nog....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou het zelf niet doen, puur op gevoel.
14 jaar geleden
Weggooien, het is na ontdooien niet meer te kanen.
paulus811
14 jaar geleden
Het kan (qua gezondheid enz) wel maar de kwaliteit wordt er niet beter op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Serieus bedoeld;
direct na bereiding kun je dat goed in de diepvries invriezen, als het vlees zelf niet eerder bevroren geweest is. Na enige dagen zitten er al teveel bacterien in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan wel maar is niet aan te raden.

In die twee dagen hebben bacterien vrij spel gehad om zich te vermenigvuldigen en dit hebben ze dan ook enthousiast gedaan.

Wanneer je eten invriest kunnen bacterien zich nog steeds vermenigvuldigen alleen een stuk langzamer. Dus dan maakt het heel veel uit of er 1000 bacterien in zitten of 10.000.000. De bewaar tijd in de vriezer gaat hierdoor achteruit.

Als je het niet hoeft te bewaren zou ik het je afraden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou wel kunnen. Je zal er niet ziek van worden of zoiets, maar de kwaliteit gaat natuurlijk wel stukken achteruit. De smaak gaat er af, dus misschien een paar kruiden eroverheen dan zal tie nog wel redelijk te doen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou het persoonlijk zelf niet meer doen
14 jaar geleden
Als de giros meteen na het afkoelen in de koelkast gezet is dan kun je hem gerust invriezen, maar eigenlijk kun je hem beter opeten omdat je eerst energie erin stopt om verder te koelen en daarna om op te eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uhuh maar dat is niet in vergelijking met de energie die ik er weer in moet stoppen om het van mijn heupen te krijgen...
Is het weggooien niet af te wegen tegen de risico's : voedselvergiftiging, diarea verschijnselen etc Toch goeie vraag voor uitvinders om een bacterieoverschrijding chip in de verpakking in te bouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom juist de vraag om die risicio's te kunnen bepalen. Als ik het nog in kan vriezen zonder risico's dan is dat voor mij budgettair gezien zeker te prefereren.
Meestal staat erop niet meer invriezen na ontdooien.
Dus wat mij betreft liever niet.
Gewoon weg gooien.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is bereid niet ontdooid?!
Lijkt me niet verstandig.
De bacteriën groei gaat toch door ondanks het bewaren in de koelkast, zij het wat langzamer.
Ga je het product dan in vriezen en weer ontdooien dan kun je een ware bacterie explosie krijgen, met alle gevolgen van dien..
Bovendien is de smaak ook verminderd.!