Hoe lang moet ik dit nu laten sudderen als de paprika en tomaten en champignons zijn toegevoegd

Dit is het recept.

Ingrediënten van Pasta met gehakt en groente

■500 gram pasta
■500 gram rundergehakt
■3 halve paprika's (groen, geel en rood)
■250 gram champignons
■2 grote uien
■3 teentjes knoflook
■1 blik gepelde tomaten
■1 klein blikje tomatenpuree
■10 groene olijven
■5 bouillonblokjes
■2 laurierblaadjes
■2 eetlepels paprikapoeder
■3 eetlepels Italiaanse kruiden
■2 eetlepel groene pesto
■peper
■zout
■parmezaanse kaas

Bereidingswijze van Pasta met gehakt en groente
Kook de pasta al dente in licht gezouten water. Bak ondertussen het gehakt rul met peper en zout. Bak de klein gesneden ui en knoflook even mee. Voeg vervolgens de verkruimelde maggiblokjes, laurierblaadjes, paprikapoeder, Italiaanse kruiden en pesto toe. Doe de in blokjes gesneden paprika, in plakjes gesneden champignons, kleingeneden gepelde tomaten, tomatenpuree en olijven erbij. Giet tenslotte de pasta af en roer door het mengsel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Heel erg kort 1a2 min. even mee opwarmen alle 3 de groentes kunnen ook rauw gegeten worden en niets is lekkerder dan dat er nog enige bite in zit. voor de vitamine en de slapheid is het zeker gezonder.. door de warmte worden de groentes van zichzelf al zachter en gaar..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je hoeft het niet echt te laten sudderen. Je begint met het koken van de pasta. Ondertussen maak je de saus voor de pasta. Het enige dat echt goed doorbakken moet zijn, is het gehakt, maar omdat je het rul bakt, is dat ook snel gebeurd. Als de pasta gaar is, is de saus ook goed. Je roert de pasta door het mengsel en je kunt gaan eten.
De bereiding van een dergelijke pasta (vanaf het opzetten van de pan water tot het serveren) kost over het algemeen niet meer tijd dan totaal twintig minuten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het sudderen hoeft iid niet lang te duren : al dente of beetgaar maar een opmerking : voor de zuurtegraad van de tomatenpuree te verminderen voegen chef koks een theelepel suiker aan toe. En als je er een RAGU wil van maken uit Bologna, voeg je een glas rode wijn en een glas melk aan toe. Wel zou ik de bouillonblokjes veminderen met twee en de groen pesto weglaten (pesti is van pijnboompittenen basilicum)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verminder de bouillon blokjes met 4 zodat er 1 overblijft
dat is ruim voldoende om de smaken te versterken
en als ik jou was zou ik eerst de saus maken
olie in de pan knoflook,ui,gehakt, tomatenpuree regelmatig proeven tot die ontzuurt is dan gepelde tomaten en kruiden toevoegen dan bouillon blokje en dan nog even de champignons,paprika,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zet eerst de pasta op. Neem een ruime hapjes pan, doe er een beetje olijfolie in en bak het gehakt rul. Als het wat losser is, doe je er de ui en knoflook bij. Bak dit mee.
Doe er dan de paprika`s en de champignons bij, even mee omscheppen tijdens het bakken. ( zo`n 2 min.)
Ik zou er dan een kruidenbouillontablet bij doen (verkruimeld),de laurierblaadjes, paprikapoeder, italiaanse kruiden (als ze gedroogd zijn, want verse doe je erin als alles klaar is) en de pesto. Ik zou het hele blik met de hele tomaten erbij doen en deze wat kleiner maken met mijn omschepper, de tomatenpuree en de olijven toevoegen en dan zou ik alles zo`n 5 min. nog even laten trekken met de deksel erop op laag vuur. Dan de afgegoten pasta erdoor en eenmaal op het bord de parmezaanse kaas erover raspen of schaven.
Ik zou het zo doen, omdat ik niet zo van rauwe champignons houd en ook graag nog wat stukken tomaat proef.
amc