Zijn er merken mayonaise, yoghurt etc. die van biologische eieren/melk zijn gemaakt?

En zoja, welke merken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.arla.nl/ heeft Biologische melkproducten. Is in veel supermarkten te koo,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mocht het je niet lukken mayo te vinden met bio ei/melk: er zijn ook allerlei mayonaises te koop zonder ei en melk. Qua diervriendelijkheid zijn deze een nog beter alternatief. Ze zijn met name te koop in biologische winkels/natuurvoedingswinkels, maar sommige ook wel in sommige supermarkten.
Hier vind je een lijstje: http://veganisme.org/wiki/index.php/Mayonaise Voor yoghurt zou je sojayoghurt kunnen overwegen, hiervoor hoeven ook geen dieren te lijden. Het smaakt wel heel anders dan gewone yoghurt natuurlijk. Het wordt tegenwoordig verkocht in veel supermarkten, en in natuurlijk ook in biologische winkels.

Het beste antwoord

Er us mayonaise te koop bij van die boeren landwinkels. (wel bij ons in iedergeval) dus ik denk dat je het daar is moet proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@inbloed : waar woon jij met boeren landwinkels ? provincie/ regio ?
en
(wat voor paard, inbloed, heb jij, dat deze naam van je gekregen heeft ?)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Utrecht. En wat bedoel je met het laatste?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oké, utrecht, ja ik zit in rijnmond, dat is dus een stukje verder... ik herinner me dat je een keertje op een opmerking over de naam "inbloed" reageerde met : mijn paard heet zo !
en ik ben een beetje nieuwsgierig, dus ik vroeg met af wat voor paard je hebt, dat is alles !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh op die manier. Ik heb een fries. En tegenwoordig ook een tinker amargia.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zin was nogal onduidelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een fries is prachtig... maar een tinker is leuk !
wat is een tinker amargia ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amargia is de naam sorry er had een komma moeten staan.

Andere antwoorden (3)

In elke biowinkel te vinden ook in de meeste warenhuizen.
tegenwoordig toch geen probleem meer.Dus ga eens op de winkeltoer.
fremar
11 jaar geleden
op de pot mayonaise van Calvé staat "scharreleieren", meer of beter diervriendelijker variaties heb ik in de "supermarkt" nog niet gezien !
misschien moeten we terug in de tijd naar het zelf maken van mayonaise ? mijn moeder deed dat nog ...!
de vraag is : zijn wij zo diervriendelijk dat we daarvoor tijd willen maken ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat heb ik gezien op die potten. Maar een groot misverstand (dat lang niet iedereen weet), is dat een scharrelkip nóóit buiten komt! Die scharrelen in een schuur. Maar is natuurlijk wel beter dan een bio-industrie-ei. (Ben blij dat dat binnenkort verboden wordt, als ik het goed begrepen heb).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat klopt, je hebt gelijk, ik noem het ook geen scharrelkip meer maar een s.c.h.u.u.r.-kip: nooit naar buiten, nooit daglicht en inderdaad beter dan een kooi-kip... het ergste vind ik, dat het aan ons zelf te wijten is... als we bereid zijn per ei iets meer betalen, dan zijn al die ellendige omstandigheden van kooien en 10 kippen per m2..... niet meer nodig (controle blijft essentieel, dat wel !).
Puur en eerlijk mayo van AH, of anders zelf maken, streekmarkten hebben misschien wel mayonaise.