Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie kent het recept voor sun lak tong soep?

Bij de chinees hebben ze een zoetzure pikante soep. Volgens mij heet deze soep sun lak tong. Weet iemand het recept en waar haal ik de ingredienten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik denk dat je de Suan La Tang soep bedoelt?

Is inderdaad een lekkere zuur pikante soep.

Ik heb hem eens op een feestje gemaakt en had er veel succes mee.Ik maak hem zelf als volgt;

Snijd kipfilet of hamlapjes in dunne reepjes, doe ze in een kom en bestrooi met zout en ½ eetl. maizena ( op ong. 1 ons vlees= voor 4 pers). Laat even staan.
snijd ½ blok vaste tofu, geweekte shiitake en andere paddestoelen, 25 gr. bamboescheuten en lenteui in reepjes.
Maak 1 liter kippenbouillon van tabletten en als het kookt doe je er de groente, vlees en tofu in, laat alles een paar minuten zachtjes koken.
Doe dan erbij; 1 eetl. lichte sojasaus, 2 eetl. rijstazijn ( of witte wijnazijn) 1 stukje geraspte verse gember en wat zout naar smaak.
Los 2-3 eetl. maizena op in wat water en roer het aan.
met dit papje bind je de soep dan licht.
Giet terwijl je roert, een straaltje van 2 losgeklopte eieren door de soep.
Breng op smaak met peper en 1 klein theel. sesamolie.
(Lees meer...)
amc
11 jaar geleden
amc
11 jaar geleden
Nee hoor! Ik heb dit recept ooit gekregen van een kennis uit België en misschien had hij hem hier wel uit gevonden en gemaakt. Had de site nog niet gezien maar is wel een goeie! Bedankt, ik houd van recepten en vooral uit het buitenland. (^0^)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar koop ik dit?
amc
11 jaar geleden
Het meeste gewoon in de supermarkt. Soms hebben ze ook shiitakes. Dit zijn donkere-bijna zwartkleurige gedroogde paddestoelen en liggen dan ook bij de champignons. Tofu ligt vaak bij de zuivel of reform en dit zijn van die witte blokken sojakaas. Rijstwijn staat vaak bij de Oosterse ingrediënten vaak bij het Conimex schap.
Bamboescheuten vind je hier ook vaak en zitten in blik.
Zit er een toko bij je in de buurt, dan hebben zij het zeker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel ik zal morgen even kijken bij de toko
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb.de soep gemaakt en heb het gevoel dat er iets zoets mist, de kleur is ook heel licht. Wat kan het probleem zijn?
amc
11 jaar geleden
Als je hem donkerder wilt kan je er rustig wat donkere sojasaus bijdoen. Het is ook lekker om er Chilisaus door te doen als je hem wat meer roder wilt.
Zoet-zure chilisaus erbij en een lepel suiker maakt hem zoeter en ook lekker pittig.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding