Waar kan ik pitahaya/drakenvrucht kopen? Mijn Koningin van de nacht bloeit zo mooi en ruikt erg lekker, nu wil ik ook graag de smaak proeven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wauw! Wat een geur he!!!

Antwoorden (2)

Hier is een online shop waar ze verschillende Pitahaya verkopen: http://www.degezondeapotheker.nl/fruit_exoten.htm

Ze hebben op hun site ook nog wat informatie over deze vrucht: http://www.degezondeapotheker.nl/vensterpags/vepitahaya.html

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je tip. Vandaag pitahaya bij Makro gezien. 10 Euro per stuk (niet per kilo)!!!!
De koningin van de nacht, is de soort die Selenicereus grandiflorus wordt genoemd en deze geeft geen eetbare vruchten, een andere Selenicereus soort juist wel.
Ten minste als je de goede soort voor hebt.
Bij deze een foto van de grandiflorus, die bij mij ieder jaar bloeit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, welke soort heb ik? Bloem lijkt er wel op, maar "blad/lijf" niet. En de geur is onvergetelijk, toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja inderdaad, onvergetelijk!