Wat verschilt een Paninimaker van een gewoon tosti-apparaat?

Mijn man heeft vandaag alvast zijn 'kerstpakket' gekregen, en het is net als voorgaande jaren een boekje waarmee je op internet met je eigen code een kado uit kunt kiezen.

Nu heb ik een vreselijke zwak voor klein huishoudelijke apparaten (iedere gek zijn gebrek), en ik heb er dan ook mijn kasten mee vol, staan terwijl er eigenlijk maar een paar zijn waar ik aan verknocht ben en heel vaak gebruik, waaronder mijn (staaf)mixer, tosti-apparaat, blender, en eierkoker.

Maar nu staat er dus ook een Panini-apparaat in, en ik zit mij nu dus schuimbekkend af te vragen of dit niet alleen een veredeld tosti-apparaat is, of dat je daar nog meer mogelijkheden mee hebt?

O ja, vòòrdat ik toe moet voegen: Mijn man vindt er helemaal niks voor hem instaan, en vorig jaar heb ik het besteed om de trouwfoto van mijn zusje op megagroot linnen te laten maken ;-)

Toegevoegd na 3 minuten:
Tòch nog een toevoeging: en dat jaar dààrvoor de dochter van mijn vriendin een uberleuke reistrolley ;-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.4K

Het beste antwoord

Er kunnen dikkere dingen in dan in een tosti-apparaat.
Ook dit ding verdwijnt waarschijnlijk weer de kast in, maar ik zal je even lekker maken:
Zo'n ongebakken pistoletje van de supermarkt (die je normaal nog in de over doet)
Besmeren met een beetje kruidenkaas, gerookte zalm erop, dichtklappen en bakken maar!
Beetje komkommer erbij en smullen!
of, met tonijn, ui en tomaat
of met ham, kaas, ananas en champingons!

Het is een rage in kerstpakketten dit jaar, zo een paniniding.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Inderdaad een soort veredeld tosti apparaat/sandwich maker/contact grill. Maar het klinkt wel lekker Italiaans!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met pAnini kan je dr ook bijv kip in doen en tomaat etc. Meestal langwerpig broodje. Veredeld tosti apparaat dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met een panini maker kan je niet alleen maar tosti's maken maar ook 'sandwiches' dus je kan er ook bijvoorbeeld een broodje met vlees of zo in maken.
ik heb er ook 1 in de kast staan doe er alleen niks mee, doe mij maar gewoon een tosti ijzer.

maar goed een panini maker is dus een apparaat waarmee je een getoost broodje gezond in kan maken. ( ik noem maar iets)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een tosti-apparaat wordt het brood geplet en in een panini-apparaat rondom gebakken. Het broodje blijft dus mooi rond en wordt lekker knapperig. Je kunt er trouwens ook goed hot-dogs inmaken. Ik had hetzelfde met het kerstpakketboekje van mijn man. Ik moet het altijd maar uitzoeken van hem en ik koos toen ook een panini-maker.
Ik gebruik hem best vaak en anders mijn zoon wel.
Je kunt hem trouwens ook als grill gebruiken, als het goed
is zitten er drie standen op;
Je kunt hem dichtklappen voor tosti`s of als contatgrill gebruiken, je kunt hem als "zwevende" bovenplaat boven bijv. stokbrood, panini`s etc. gebruiken en je kunt hem plat maken, door de bovenplaat naar achteren op tafel of aanrecht ofzo. te leggen. Als tosti- apparaat kun je er wel 4 tosti`s op kwijt. Althans op de mijne. Ik weet natuurlijk niet wat voor merk die van jou is.
amc